• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
7

رتبه‌های تک رقمی ایران در واردات ۳ غله مهم

  • کد خبر : 15440
  • ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۵:۴۲
رتبه‌های تک رقمی ایران در واردات ۳ غله مهم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد ایران را هفتمین وارد کننده بزرگ برنج در جهان معرفی کرده است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی واردات برنج ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱٫۲ میلیون تن اعلام شده است که این رقم معادل ۲٫۶ […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد ایران را هفتمین وارد کننده بزرگ برنج در جهان معرفی کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی واردات برنج ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱٫۲ میلیون تن اعلام شده است که این رقم معادل ۲٫۶ درصد از کل تجارت ۴۵ میلیون تنی برنج در جهان بوده است.

بزرگترین واردکننده برنج در جهان طی سال ۲۰۱۷ کشور چین بوده است. این کشور ۶٫۴ میلیون تن برنج در سال ۲۰۱۷ وارد کرده است. نیجریه با واردات ۲٫۶ میلیون تن و اتحادیه اروپا با واردات ۱٫۸ میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند.

* رتبه ۲۷ ایران در زمینه واردات گندم

بر اساس این گزارش ایران از نظر وابستگی به واردات گندم در وضعیت بهتری قرار داشته است و ۲۶ کشور جهان واردات گندم بیشتری نسبت به ایران در سال ۲۰۱۷ داشته اند.

ایران با واردات ۱٫۲ میلیون تن گندم در رتبه ۲۷ جهان از این نظر قرار گرفته است. سه کشور اسلامی مصر، اندونزی و الجزایر به ترتیب بزرگترین واردکنندگان گندم در سال ۲۰۱۷ شناخته شده اند. مصر در این سال ۱۲ میلیون تن، اندونزی ۹٫۷ میلیون تن و الجزایر ۸٫۲ میلیون تن گندم از خارج وارد کرده اند.

* ایران سومین واردکننده بزرگ جو در جهان

آمارهای فائو نشان می دهد ایران سومین واردکننده بزرگ جو در جهان طی سال ۲۰۱۷ بوده و ۱٫۳ میلیون تن از این محصول را وارد کرده که فقط از واردات عربستان و چین کمتر بوده است.

عربستان با واردات ۱۱ میلیون تن جو در سال ۲۰۱۷ بزرگترین واردکننده این محصول شناخته شده است و چین نیز با واردات ۴٫۶ میلیون تنی در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.

*ایران در رتبه ۶ جهان از نظر واردات ذرت

در میان واردکنندگان ذرت نیز رتبه ایران تک رقمی بوده است. ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹٫۵ میلیون تن ذرت وارد کرده است و در جایگاه ششم جهان از این نظر قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا با واردات ۱۵٫۶ میلیون تنی بزرگترین واردکننده ذرت جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است. مکزیک با واردات ۱۵٫۵ میلیون تن و ژاپن با واردات ۱۵٫۲ میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.