• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
15

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی تشریح کرد :زخم های کهنه تولید!

  • کد خبر : 33252
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی تشریح کرد :زخم های کهنه تولید!

ئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت وگو با شهرآرا، با بیان اینکه متاسفانه مشکلاتی که امروز بخش تولید با آن روبه روست، همان مشکلات دو دهه گذشته است و برخی از آن ها نیز تشدید شده است، می گوید: مسائل بانکی، تامین اجتماعی و مالیات ازجمله مشکلاتی هستند که واحدهای تولیدی استان، سال هاست با آن درگیر است. […]

ئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت وگو با شهرآرا، با بیان اینکه متاسفانه مشکلاتی که امروز بخش تولید با آن روبه روست، همان مشکلات دو دهه گذشته است و برخی از آن ها نیز تشدید شده است، می گوید: مسائل بانکی، تامین اجتماعی و مالیات ازجمله مشکلاتی هستند که واحدهای تولیدی استان، سال هاست با آن درگیر است. این انتظار وجود دارد که دولت جدید در راستای تحقق شعار سال، بتواند به صورت اساسی برای حل این مشکلات اقدامات عملی انجام دهد. حسن حسینی با بیان اینکه تامین انرژی از مهم ترین دغدغه های واحدهای تولیدی استان است، می افزاید: توسعه فعالیت های واحدهای تولیدی، نیازمند تضمین بلندمدت دسترسی آسان به انرژی است. در سال های اخیر مشکل تامین سوخت در زمستان و تامین برق در تابستان و همچنین در برخی مناطق، تامین آب به یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی خراسان تبدیل شده است. درواقع اکنون مشکلاتی که بر سر راه تامین انرژی وجود دارد، یکی از موانع تولید در خراسان رضوی است. به عنوان نمونه در همین ماه های گذشته، واحدهای سیمان به دلیل همین مسئله در استان دچار مشکل شدند. بر این اساس، انتظار می رود که دولت جدید برای حل این مشکل، تدبیری اساسی بیندیشد. وی توسعه روابط با سایر کشورها را یکی از راهکارهای حمایت از تولید بیان می کند و می گوید: خراسان رضوی با کشورهای آسیای میانه و افغانستان همسایه است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم محصولات خود را به سایر کشورهای منطقه صادر کنیم. با توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه می توانیم برای کالاهای تولیدی در خراسان رضوی بازار ایجاد کنیم. تحقق این موضوع علاوه بر ارزآوری، ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی استان را نیز فعال می کند.
حسینی تاکید می کند: مشهد در حوزه هایی مانند صنایع غذایی، قطعه سازی و… دارای مزیت های بسیاری است. علاوه بر این حجم گردش مالی فراوان به دلیل ورود زائران، ظرفیت های اقتصادی فراوانی را برای مشهد ایجاد کرده است. اگر بتوانیم به خوبی این ظرفیت ها را فعال کنیم، این شهر توانایی دارد که تبدیل به یکی از دروازه های کشور برای تحقق نام گذاری سال و اقتصادمقاومتی بشود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.