• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

دو شرط برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور

  • کد خبر : 33150
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
دو شرط برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: باید تدابیری را در نظر بگیریم که سرمایه‌گذاران خارجی تنها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین یا ورود فناوری‌های پیشرفته وارد ایران شوند. به گزارش ایرنا، حمیدرضا غزنوی امروز (شنبه-مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از ظرفیت ها و امکانات کشور برای حمایت از کارآفرینان و […]

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: باید تدابیری را در نظر بگیریم که سرمایه‌گذاران خارجی تنها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین یا ورود فناوری‌های پیشرفته وارد ایران شوند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا غزنوی امروز (شنبه-مردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از ظرفیت ها و امکانات کشور برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده کنیم.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به اینکه انتظارمان از دولت جدید اهتمام به کارآفرینان است، گفت: رئیس جمهور جدید پیش از انتخابات کارگران و تولید کنندگان را رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی ملت ایران عنوان کرد و ما خواستار آن هستیم که نسبت به فرماندهان جنگ اقتصادی که کارآفرینان نیز هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که می خواهیم در جهت توسعه اقتصادی حرکت کنیم، باید از کارآفرینان و ایده های آنان حمایت کنیم تا بزرگترین تحول در حوزه اقتصادی ایجاد شود. در این عرصه به یک استراتژی صنعتی و اقتصادی نیاز داریم.

غزنوی به باید و نباید های سرمایه گذاری خارجی در کشورمان پرداخت و گفت: سیاست قدرت‌های بزرگ بلاتکلیفی در بخش صنعت کشورمان است از این رو ما باید فرض را بر برگشت تحریم ها یا ماندگاری آن قرار دهیم.

وی ابراز داشت: باید تدابیری در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاران خارجی در عرصه هایی که نیاز به سرمایه گذاری سنگین و یا نیاز به تکنولوژی های جدید است وارد کشورمان شوند. این روش باعث ارزآوری و مانع خروج سرمایه از کشور می‌شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اهتمام بر اینکه باید از تهدید تحریم ها، فرصت ساخته شود، گفت: پیشنهاد ما این است که واردات مدیریت شود و با ارتقای توان داخلی و اعتماد به کارآفرینان شاهد رونق در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: صادرات کالا و خدمات که در سال ۹۸ منفی ۲۹ درصد بود، در سال ۹۹ به منفی پنج درصد رسید. این موضوع نشانگر رشد ۲۴ درصدی صادرات است. نیازمند سرمایه گذاری در عرصه صادرات و تولید هستیم و این در حالی است که بر اساس آمارها، ایرانی ها سه میلیاد دلار برای خرید خانه در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند که نیاز است دولت در خصوص این موضوع برنامه‌ریزی کند تا شاهد خروج سرمایه از کشورمان نباشیم.

غزنوی به فعال سازی بنگاه های صنعتی در عرصه ساختمان سازی اشاره کرد و گفت: مسکن یکی از پیشران های اصلی در اقتصاد کشورمان است که باید با رونق ساخت و ساز مسکن در دولت جدید شاهد اشتغال و فعالیت در این عرصه باشیم.

وی گفت: اکنون ساختمان سازی ظرفیت بالایی در کشورمان دارد و این در حالی است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم قبل با افت در بحث ساختمان سازی و مسکن روبرو بودیم.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره نقش صادرات در توسعه اقتصادی کشورمان گفت: در حالی که ایران برای مقابله با داعش در سوریه هزینه بسیاری کرد اما امروز می‌بینیم که صادرات ترکیه به این کشور ۱۳ برابر ایران است.

وی اضافه کرد: در عرصه بین المللی نیاز به دیپلماسی اقتصادی داریم تا با بها دادن به کارآفرینان، افزایش صادرات و کاهش واردات به توسعه اقتصادی کشورمان کمک کنیم.

غزنوی، با بیان اینکه عمده بیکاری در کشورمان مربوط به افراد تحصیل کرده است، گفت: باید در شرکت های بزرگ و پیشران اقتصادی از افراد تحصیل کرده استفاده و از این طریق از اتلاف نیروی انسانی جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33150

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.