• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
7

دفتر توسعه تجارت ایران و عمان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 33616
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
دفتر توسعه تجارت ایران و عمان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/فارس رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طی هفته‌های آتی، دفتر تجارت ایران و عمان در مسقط راه‌اندازی و فعال خواهد شد. سهراب شرفی سه‌شنبه ۳۰ آذر در جمع خبرنگاران گفت: استان فارس به عنوان معین تجارت با کشور عمان انتخاب شده و در راستای فعال سازی ارتباطات تجاری بین کشورهای ایران […]

ایسنا/فارس رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طی هفته‌های آتی، دفتر تجارت ایران و عمان در مسقط راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

سهراب شرفی سه‌شنبه ۳۰ آذر در جمع خبرنگاران گفت: استان فارس به عنوان معین تجارت با کشور عمان انتخاب شده و در راستای فعال سازی ارتباطات تجاری بین کشورهای ایران و عمان، در اولین گام عملی، دفتر تجارت توسط خانه صنعت، معدن و تجارت در مسقط راه‌اندازی می‌شود.

او گفت: از هدف راه‌اندازی این دفتر که ظرف ۲ هفته آینده و با حضور گروهی از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی استان فارس، در کشور عمان، اجرایی خواهد شد، توسعه صادرات غیرنفتی و عبور از تحریم‌ها است.

شرفی اضافه کرد: با توجه به فروکش کردن جنگ یمن و فعال شدن یک بازار مصرف و اینکه مهمترین مسیر تامین نیازهای آن کشور، مسقط است، بسترسازی برای توسعه صادرات و روابط تجاری با عمان، بسیار ضروری است.

این فعال اقتصادی، ضمن تاکید براینکه راه‌اندازی دفتر توسعه تجارت در عمان، هیچ بارمالی و هزینه‌ای برای دولت در پی نخواهد داشت، گفت: ما باید برای جبران بازار از دست رفته قطر و بازار در حال از دست رفتن عراق، تلاش کرده و به نوعی بازارهای جدیدی را ایجاد کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس در خصوص علت از دست دادن بازار قطر، توضیح داد: بعد از تحریم قطر از سوی عربستان و امارات، زمینه برای حضور گسترده تولیدکنندگان و کالاهای ایرانی در بازار آن کشور فراهم شد؛ اما علیرغم تلاش‌ها، به دلیل نبود زیرساخت، این مهم محقق نشد.

شرفی با بیان اینکه بازار قطر، یک فرصت مطلوب برای عرضه تولیدات موادغذایی ایران، با محوریت استان فارس، گفت: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقل هوایی کالا، کارگوسنتر، در فارس، با زحمت در آن دوره زمانی طلایی تنها امکان اختصاص ۴ پرواز باری از شیراز به قطر و حمل حدود ۱۲۰ تن کالا فراهم شد.

او اضافه کرد: همزمان با ما، کشور ترکیه با گسیل تمام ظرفیت باری در حمل و نقل هوایی، موفق شد ظرف مدت یک هفته کل بازار قطر را به تولیدات خود اختصاص دهد و بازار از دست ایران خارج شد.

شرفی با یادآوری اینکه ترکیه حتی از ظرفیت ترانزیت زمینی نیز برای دستیابی کامل به بازار قطر به خوبی بهره برد، گفت: توسعه ارتباط با کشور عمان و دیگر بازارهای هدف، باید برای افزایش صادرات، در دستور کار قرار گیرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: اقتصاد به نوعی مانند فوتبال است، اگر از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود، به موقع و صحیح و کامل استفاده نکنیم، قطعا آن را از دست خواهیم داد. اینگونه نیست که فرصت فعالیت اقتصادی، ماندگار و دائم باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.