• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
10

در شورای گفت‌وگوی استان کرمانشاه عنوان شد: ضرورت رعایت اعتدال در شیوه مالیات‌ستانی

  • کد خبر : 12250
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
در شورای گفت‌وگوی استان کرمانشاه عنوان شد: ضرورت رعایت اعتدال در شیوه مالیات‌ستانی

بیست و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با حضور استاندار و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه برگزار شد. استاندار کرمانشاه در بیست و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: مالیات یکی از راه‌های کسب درآمدهای کشور است و باید برای گردش چرخ‌های اقتصاد […]

بیست و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با حضور استاندار و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در بیست و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: مالیات یکی از راه‌های کسب درآمدهای کشور است و باید برای گردش چرخ‌های اقتصاد کشور به سمت اخذ مالیات عادلانه برویم.

اسدالله رازانی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم بر پایه اعتدال است و در شیوه مالیات ستانی هم باید اعتدال رعایت شود، یادآوری کرد: نه باید آن‌قدر به مؤدیان مالیاتی فشار وارد کنیم که به سمت تخلف بروند و نه آن‌ها را به‌طور کامل رها کنیم که مالیات پرداخت نکنند.

رازانی با بیان اینکه در مالیات ستانی باید احترام به مؤدیان رعایت شود، افزود: مهم‌ترین تأکید ما بهبود فضای کسب‌وکار برای فعالیت بخش خصوصی است و نباید از بعد مالیات هم فشار چندانی به آن‌ها وارد کنیم.

او سپس با تأکید بر اهمیت همکاری بیشتر امور مالیاتی در استان کرمانشاه با بخش خصوصی گفت: این همکاری باید در حوزه مالیات بر ارزش‌افزوده بیشتر باشد.

رتبه ۱۱ کرمانشاه در زمینه شورای گفت‌وگو

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با اشاره به برگزاری ۲۶ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمانشاه، گفت: بر اساس ارزیابی که در کشور برای جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انجام‌شده، استان کرمانشاه جایگاه یازدهم کشور را کسب کرده است.

کیوان کاشفی افزود: این جایگاه بر اساس چند شاخص از جمله کیفیت و کمیت برگزاری جلسات، نحوه انجام‌ وظیفه شورا در استان، کیفیت مصوبات و نحوه انجام‌وظیفه دبیرخانه شورا بوده و در همه این ارزیابی‌ها از صد نمره ۶۴ را کسب کردیم.

کاشفی در ادامه از مشکل مالیات بر ارزش‌افزوده که واحدهای تولیدی و صنعتی استان را با چالش روبه‌رو کرده هم یادکرد و ادامه داد: گاهی برخی از واحدها چندین ماه است که مطالبات خود را دریافت نکردند اما مالیات بر ارزش‌افزوده از آن‌ها اخذ می‌شود.

رئیس اتاق کرمانشاه عنوان کرد: به دلیل بدهی که برخی از واحدها برای مالیات بر ارزش‌افزوده دارند گواهی‌نامه مالیات بر ارزش‌افزوده برای آن‌ها صادر نمی‌شود و نمی‌توانند هیچ فعالیت صادراتی و شرکت در مناقصات را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.