• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
16

۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات نوسازی صنایع سمنان

  • کد خبر : 36484
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات نوسازی صنایع سمنان
مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان گفت: ۳۷هزار میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات معدنی و واحدهای تولیدی استان پیرو سفر آیت الله سیدابرهیم رئیسی رییس جمهور تخصیص یافت.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، مجتبی اقوامی‌پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پرداخت تسهیلات ۳۷‌هزار میلیارد ریالی برای ۳۰ طرح مربوط به نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و معدنی به وسیله نهاد ریاست جمهوری پیرو سفر آیت الله رییسی به استان سمنان تصویب شده بود.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد تسهیلات ۳۷هزار میلیارد ریالی اختصاص داده شده به استان سمنان پیرو سفر استانی رییس جمهور برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی است.

وی بیان کرد: ۸۴ طرح اقتصادی برای دریافت تسهیلات پیرو سفر رییس جمهور به استان سمنان تصویب شد که از این تعداد ۵۴ طرح در بخش پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و ۳۰ طرح در بخش پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است.
اقوامی‌پناه تصریح کرد: بالغ بر ۹۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات پیرو سفر رییس جمهور به استان سمنان تخصیص یافت که این میزان اعتبارات چشمگیر است.
مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان خاطرنشان کرد: جذب ۹۸‌هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی از محل سفر رییس جمهور به استان می‌تواند رشد اقتصادی خوبی را به ارمغان بیاورد.
وی تاکید کرد: بانک‌های عامل استان سمنان با اهتمام ویژه تسریع در جذب تسهیلات اقتصادی از محل سفر رییس جمهور به استان سمنان را در اولویت کاری خود قرار دهند.
مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم با توجه به منویات مقام معظم رهبری رفع موانع و پشتیبانی از تولید است که پرداخت تسهیلات نیز با این هدف تسریع شده است.

به همت دولتمردان سیزدهم در استان سمنان، از ابتدای فعالیت دولت آیت الله رئیسی ۳۳ واحد صنعتی راکد، با رفع موانع و مشکلات، به چرخه تولید بازگشت. 

یکهزار و ۷۹۱ واحد صنعتی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری و مشغول به فعالیت هستند که با سرمایه گذاری حدود ۹۳ هزار میلیارد ریال برای ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی داشتند. پروانه بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان صادر شد.

پیشتر فعالان واحدهای معدنی استان سمنان اعلام کرده‌بودند فرسودگی ماشین‌آلات خط تولید به عنوان چالشی در توسعه و رونق اقتصادی بخش صنعت استان با شعار سال  هم‌ساز نیست و درخواست تخصیص تسهیلات در این بخش را داشتند که از سوی دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=36484

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.