• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
16

یک مقام مسئول: ۱۶ هزارتقاضا برای تاسیس واحد های صنعتی اخذ شد

  • کد خبر : 16977
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
یک مقام مسئول: ۱۶ هزارتقاضا برای تاسیس واحد های صنعتی اخذ شد

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت صادق نجفی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه سال آینده این سازمان ایجاد، احیا و فعال سازی ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است. وی ضمن یادآوری فعالیت ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور گفت: ۶۶ شهرک و ناحیه صنعتی […]

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت صادق نجفی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه سال آینده این سازمان ایجاد، احیا و فعال سازی ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است.
وی ضمن یادآوری فعالیت ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور گفت: ۶۶ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال است و ۹۰ درصد آنها صنایع کوچک محسوب می شوند.

** راهبرد توسعه صنعتی و معدنی
براساس این گزارش، رضا رحمانی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این گردهمایی گفت : راهبرد توسعه صنعتی و معدنی همواره مورد تاکید قرار داررد و باید منطبق بر طرح آمایش سرزمین و مزیت های منطقه ای تدوین شود.
وی افزود : یکی از کارهای مهم پیش رو ساماندهی صدور جواز تاسیس است، هماهنگی در این مورد باید مورد توجه رؤسای سازمانها و مدیران شهرکهای صنعتی استانی قرار گیرد.
وی تصریح کرد : هدف از این گردهمایی بررسی طرح شناسایی ظرفیت های تولید ملی بر اساس راهبردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی است.
رحمانی یاد آور شد : این طرح کار مشترکی میان معاونت طرح و برنامه و سازمانها و شهرکهای صنعتی استانی است که اطلاعات و آمار آن در مدت سه ماه باید جمع بندی شود.
وی تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مهم خواند و گفت: توجه به مناطق محروم مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و تکمیل زنجیره های تولید به عنوان یک سیاست اصولی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی با اهمیت است .
به گفته رحمانی بر اساس آخرین آمار در طرح رونق تولید به ۱۹ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
رحمانی یادآور شد : فضای کسب و کار کشور در دولت یازدهم بهبود حدود ۳۰ پله ای داشت و به رتبه ۱۲۴ رسید، اما باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی خواستار آن شد تا اجرای احکام برنامه ششم توسعه و اولویت های ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی با توجه ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت افزود : ایجاد ۴۵۰ هزار شغل برای سال ۹۶ هدف گذاری شده و در ۱۰ ماهه امسال ۳۵۸ هزار شغل در این بخش بوجود آمد و برای سال ۹۷ ایجاد ۵۳۰ هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده است.
رحمانی تاکید کرد: تکمیل ۵۰ طرح مهم و ملی ظرفیت های تولید کشور بالا می رود و رؤسای سازمانهای استانی نیز توجه ویژه ای به این امر باید داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.