• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 7135اخبار امروز : 0
18

یک مسئول بانک مرکزی خبر داد؛ بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی تا سال ۱۳۹۵ به‌هنگام شد

  • کد خبر : 13026
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
یک مسئول بانک مرکزی خبر داد؛ بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی تا سال ۱۳۹۵ به‌هنگام شد

مدیراداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت:بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی تا سال ۱۳۹۵ به هنگام شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، جعفر مهدی‌زاده گفت: بانک مرکزی به منظور بهره برداری کامل تر عموم از اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی (TSD)، از این پس اطلاعات مقدماتی را نیز منتشر می […]

مدیراداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت:بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی تا سال ۱۳۹۵ به هنگام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، جعفر مهدی‌زاده گفت: بانک مرکزی به منظور بهره برداری کامل تر عموم از اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی (TSD)، از این پس اطلاعات مقدماتی را نیز منتشر می کند.

وی افزود: کاربران می توانند با مراجعه به آدرس/tsd.cbi.ir به آخرین اطلاعات سری های زمانی دسترسی یابند.

مهدیزاده گفت: تا پیش از این صرفا” اطلاعات نهایی در این سامانه بارگذاری می‌شد و کاربران برای دسترسی به آخرین اطلاعات، باید به سایر انتشارات بانک مرکزی از جمله “نماگرهای اقتصادی” و “گزیده آمارهای اقتصادی” مراجعه می کردند.

وی افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده از این به بعد آخرین اطلاعات و اطلاعات مقدماتی در سامانه بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی (TSD) بارگذاری خواهد شد و کاربران می‌توانند سری زمانی کامل‌تری از متغیرهای اقتصادی را در اختیار داشته باشند.

مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی افزود : در این سامانه اطلاعات بخش‌های مختلف اقتصاد کلان کشور به تفکیک در سرفصل‌های «بخش خارجی»، «متغیرهای پولی و اعتباری»، «وضعیت مالی دولت»، «بورس»، «شاخص‌های قیمت»، «انرژی»، «صنعت و معدن»، «ساختمان و مسکن»، «حمل و نقل»، «کشاورزی»، «امور اجتماعی»، «نیروی انسانی و اشتغال» و «حساب‌های ملی» با تواترهای مختلف برای دوره زمانی سال ۱۳۳۸ به بعد قابل فراخوانی است.

وی گفت: از مزایای این بانک اطلاعات، امکان انتخاب هم‌زمان متغیرهای مختلف و نمایش آنها در دو محیط Excel و HTML و همچنین رسم نمودار است.

مهدیزاده افزود: کاربر پس از بارگیری اطلاعات انتخاب شده در محیط Excel قادر خواهد بود تا از تمامی قابلیت‌های این نرم‌افزار اعم از رسم نمودار، اعمال فرمول و انجام محاسبات مختلف آماری بهره گرفته و فایل مورد نظر را با نام و فرمت دلخواه بر رایانه شخصی ذخیره کند.

وی گفت : از این‌رو این سامانه دارای مزیت ویژه‌ای برای محققان و کاربران دانشگاهی است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.