• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

چرا بخش زیادی از تولیدات قطعه سازان به بازارهای داخلی محدود می شود ؟

  • کد خبر : 14922
  • ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
چرا بخش زیادی از تولیدات قطعه سازان به بازارهای داخلی محدود می شود ؟

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران معتقد است : بخشی از تسهیلات ۳۰ هزار میلیاردی دولت به واحدهای تولیدی تخصیص یافته است اما آماری در خصوص دریافت این تسهیلات توسط واحدهای تولید وجود ندارد. به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت […]

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران معتقد است : بخشی از تسهیلات ۳۰ هزار میلیاردی دولت به واحدهای تولیدی تخصیص یافته است اما آماری در خصوص دریافت این تسهیلات توسط واحدهای تولید وجود ندارد.

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران معتقد است : بخشی از تسهیلات ۳۰ هزار میلیاردی دولت به واحدهای تولیدی تخصیص یافته است اما آماری در خصوص دریافت این تسهیلات توسط واحدهای تولید وجود ندارد.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته دولت وعده پرداخت ۳۵ هزار میلیارد تومان به بخش های تولیدی را در سال ۹۶ داده است در حالی که از این رقم تنها ۴ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تخصیص یافته است که با گذشته بیش از ۹ ماه از سال قطعا ایت رقم بسیار کمی در مقابل وعده دولت در سال جاری است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر فاصله پرداخت ها با تامین منابع مورد نیاز بخش های تولیدی بسیار زیاد است. در صورتی که تمامی منابع و تهسیلات تخصیصی امکان جذب پیدا کنند قطعا تعداد زیادی از واحدهای تولیدی به چرخه تولید و تامین باز خواهند گشت.

وی اظهار داشت : در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بخش های تولیدی تامین منابع شد و تنها نتیجه آن حفظ وضعیت موجود در بخش های تولیدی بود که در صورتی که به صورت سرمایه در گردش باشد قاعدتا باید دریافت کنندگان این تسهیلات در سال گذشته ،در سال جاری اقدام به باز پرداخت کنند و تمدید مجددا آن نیازمند تامین منابع مجدد است.

وی با اشاره به راهکار موثر برای تامین سرمایه در گردش در قطعه سازی تاکید کرد : متاسفانه در بحش خودروسازی و قطعه سازی ، شرکتها هنوز نتوانستند به سمت بازارهای بین المللی حرکت کنند و به طوری که امروز بخش زیادی از تولیدات شرکتها به بازارهای داخلی محدود می شود.

وی افزود : در صورتی که قطعه سازان فضا را برای همکاری ها باز نموده با همتایان بین المللی جوینت شوند این جریان به توان مالی و افزایش سرمایه این بخش از صنعت کشور کمک موثری خواهد کرد .

وی گفت : از ابتدای امسال تنها یک هفتم منابع مورد نیاز بخش های تولیدی تامین شده است و سه ماه باقی مانده فرصتی است که منابع وعده داده شده تامین شده و تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد : البته اینکه منابع به کدامیک از واحدهای تولیدی تخصیص یابد که هدر نرود به خودی خود پروژه بسیار سختی است.

وی با اشاره به وجود ۸۰ هزار واحد صنعتی دارای پروانه در کشور تاکید کرد : البته تعدادی از این واحدها متقاضیان دریافت تسهیلات هستند و برخی نیز تعطیل شده و دیگر نیاز به تسهیلات ندارند.

این فعال در حوزه صنعت و تولید کشور افزود : تا پایان سال و افزایش تقاضای بازار به کالاهای تولیدی ، زمان بسیار تنگ است و اگر دولت می خواهد نوشدارویی بدهد باید فکری کند این نوشدارو به موقع به دست واحدهای تولید برسد .

خالقی در ادامه با توجه زمان بررسی بودجه ۹۷ در مجلس ، گفت : بر اساس اطلاعات رسیده قرار است قانون زمان مالیات بر ارزش افزوده که یکی از مشکلات جدی واحدهای تولیدی است ، تمدید شود .

وی همچنین با توجه به تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی به عنوان یکی از عوامل اثر گذار بر قیمت تمام شده محصول نهایی واحدهای تولیدی ، اظهار داشت : بی شک با افزایش قیمت حامل های انرژی به خصوص بنزین و گازوئیل شاهد تاثیر مستقیم آن بر اوضاع حمل و نقل و قیمت کالاهای تولیدی در کشور خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.