• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
4
عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان به ایرنا اعلام کرد؛

پیشرفت صنعت خودرو و فولاد در زمان «فاطمی امین»/ مشکلات کشور توسط یک وزارتخانه حل نمی‌شود

  • کد خبر : 39474
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
پیشرفت صنعت خودرو و فولاد در زمان «فاطمی امین»/ مشکلات کشور توسط یک وزارتخانه حل نمی‌شود
تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان گفت: در دوران مدیریت فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کنار صنعت خودرو، صنعت فولاد هم با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو بود، اما مشکلات در کشور زیاد است و فقط یک وزارتخانه نمی‌تواند معضلات را برطرف کند.

«حسین زاهدی وفا» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اقدامات «فاطمی امین» در وزارت صمت را مورد ارزیابی قرار داد ‌و افزود: برنامه‌هایی که در یک سال گذشته وزیر صمت برای اجرا در نظر گرفت رو به جلو و توسعه‌گرا بوده است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های وی به نوعی کمک‌کننده در رشد تولید بودند و تمرکز زیادی را در صنایع مختلف به خصوص صنعت خودرو داشت که این امر باعث افزایش تولید خودرو شد.

زاهدی‌وفا خاطرنشان کرد: بازار خودرو همیشه با حاشیه‌هایی همراه بوده، اما صنعت خودرو با وجود مشکلاتی که با آن روبرو بودند؛ به لحاظ رشد تولید با پیشرفت زیادی همراه شد.

عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان بیان کرد: در کنار صنعت خودرو، صنعت فولاد هم با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو بود، اما مشکلات در کشور زیاد است و فقط یک وزارتخانه نمی‌تواند این مشکلات را حل کند.

به گفته وی، مسایل و مشکلات مربوطه، دستگاه‌های مختلف را درگیر کرده و فقط وزارت صمت در حال دست و پنجه نرم کردن با این مشکلات نیست.

زاهدی وفا با تاکید بر اینکه مجموعه خانه صمت معتقد است که فرآیند تغییر در وزارتخانه زمان‌بر است و با تغییر وزیر باید این وزارتخانه با سرپرست مدیریت شود، اظهار داشت: در صورت روی کار آمدن فرد جدید در رأس وزارتخانه، برنامه‌های جدید باید در دستور کار قرار بگیرد که این موضوع باعث می‌شود تا کل سال ۱۴۰۲ را برای بهبود وضعیت کشور از دست بدهیم.

تغییر وزیر صمت برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران در کشور خوشایند نیست

عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان با بیان اینکه انجام چنین تغییراتی برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران در کشور چندان خوشایند نیست، تاکید کرد: اگر ترکیب فعلی حاضر در وزارت صمت به ادامه فعالیت بپردازند ‌و برنامه‌های فعلی اجرایی شوند می‌توان تا پایان سال شاهد کسب نتایج مطلوب در حوزه صنعت باشیم.

وی با اعتقاد بر اینکه اقدامات خوبی در صنایع بالادستی صورت گرفته است، گفت: مشکلات بسیاری در صنایع بالادستی وجود داشت که تحت تاثیر اتخاذ تصمیمات درست وزیر صمت مشکلات برطرف شده است.

زاهدی وفا اظهار داشت: برای امسال برنامه‌های خوبی در حوزه لجستیک مدنظر قرار گرفته که اگر این اقدامات به خوبی انجام شوند، کمک زیادی در کاهش قیمت تمام شده محصولات صنایع صورت می‌گیرد که این موضوع خود کمک کننده به مهار تورم و دیگر مسایل خواهد بود.

عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان ادامه داد: جمع آوری لاتاری و قرعه‌کشی خودرو کمک زیادی را به بازار خودرو کرد و افزایش تولید می‌تواند تاثیر زیادی را در بازار خودرو داشته باشد.

عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار توسط خودروسازان

وی به عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار توسط خودروسازان اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث افزایش تقاضا در بازار خودرو شده بود؛ میزان تولید خودرو نسبت به ۲ سال گذشته با افزایش زیادی همراه بوده است.

زاهدی وفا اظهار داشت: در ۲ سال گذشته تولید خودرو در کشور نزدیک به یک میلیون دستگاه بود اکنون این آمار به بیش از یک میلیون ‌و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو رسیده که این موضوع نوعی موفقیت در صنعت خودرو تلقی می‌شود.

عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان خاطرنشان کرد: فقط وزارت صمت درگیر مشکلات حوزه صنعت مانند صنعت خودرو نیست بلکه دستگاه‌های مختلف در این حوزه درگیر هستند؛ در سالی که گذشت خودروهای زیادی در انبار ماندند که مشکلات این خودروها در سال گذشته برطرف شد و می‌توان از آن به عنوان اتفاقی مثبت در این صنعت یاد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در وزارت صنعت در حال انجام است، گفت: بهتر است به ترکیب فعلی وزارت صمت فرصت داده شود تا برنامه‌های خود را پیش ببرند؛ زیرا در این صورت وضعیت فعلی بدتر نخواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39474
  • نویسنده : محمد رضا فلاحی
  • منبع : https://www.irna.ir/
  • 179 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.