• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

وعده سفیر چین در تهران برای حل سریع مشکل بانکی تجار ایرانی

  • کد خبر : 16333
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۱۴
وعده سفیر چین در تهران برای حل سریع مشکل بانکی تجار ایرانی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هانگ سن در حاشیه سومین همایش فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین افزود: این دسته از ایرانیان یا حساب بانکی دارند و یا اگر حساب بانکی شان مسدود شده به سرعت باز می شود اما حساب بانکی آنهایی که کوتاه مدت به چین سفر می کنند هنوز باز […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هانگ سن در حاشیه سومین همایش فرصت های بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین افزود: این دسته از ایرانیان یا حساب بانکی دارند و یا اگر حساب بانکی شان مسدود شده به سرعت باز می شود اما حساب بانکی آنهایی که کوتاه مدت به چین سفر می کنند هنوز باز نشده است.

وی اضافه کرد: چین تا جایی که امکان دارد تلاش می کند به درخواست های طرف ایرانی مانند افتتاح حساب های بانکی در چین پاسخ مثبت دهد اما باید توجه کرد کسانی که برای گردشگری به چین سفر می کنند نمی توانند در چین حساب بانکی افتتاح کنند.

سفیر چین با بیان اینکه کشورش برای حل این مشکل مصمم است گفت: ما اقدامات لازم را اتخاذ کردیم و فکر می کنم در آینده نزدیک این موضوع حل و فصل می شود و بازرگانان ایرانی هم آثار این اقدامات را احساس خواهند کرد.

*افزایش ۱۹ درصدی مبادلات تجاری ایران و چین

سفیر چین در ایران گفت: توسعه روابط چین و ایران روند خوبی داشته و به مقطع جدیدی وارد شده طوری که در سال ۲۰۱۷ حجم تجارت دو کشور ۱۹ درصد افزایش داشته است.

پانگ سن با اشاره به اینکه حجم تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۷ به ۳۷ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار رسید افزود: برگزاری نمایشگاه واردات در نوامبر سال ۲۰۱۸ در شانگهای چین، فرصتی است که ایران می‌تواند از آن برای افزایش سهم خود در بازار چین استفاده کند.

سفیر چین گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های دولت چین برای رویارویی با تحولات اقتصادی جهان، طرح یک جاده و یک کمربند، کارکرد بانک

سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا، برنامه‌های اشتغال صنعتی چین از جمله موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

سن افزود: مطرح شدن این موضوعات برای تقویت روابط فعالان ایران و چین مفید است و چین تمایل دارد برنامه‌ خود را با برنامه‌های ایران هماهنگ سازد تا هر دو ملت از مزایای توسعه روابط دو کشور بهره ببرند.

وی گفت: همچنین طرح های زیربنایی مانند برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد نیز در حال پیشرفت است.

سن با بیان اینکه چین در طرح های نفت و گاز ایران مشارکت دارد گفت: این مشارکت‌ها به ویژه در زمانی که فضای بین‌المللی برای ایران چندان مطلوب نبود صورت گرفت به طوری که چین در آن زمان در کنار ایران ایستاد و از ایران حمایت کرد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۸ حجم مصرف داخلی چین در مقایسه با حجم مصرف داخلی آمریکا بیشتر و فراتر می‌شود و بعد از سال ۲۰۱۸ چین به بزرگترین بازار جهانی تبدیل می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.