• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

وزیر صنعت: ظرفیت برخی صنایع غیرفعال است/رتبه جهانی کسب وکار ایران مناسب نیست

  • کد خبر : 29540
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
وزیر صنعت: ظرفیت برخی صنایع غیرفعال است/رتبه جهانی کسب وکار ایران مناسب نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های بانک مرکزی وضعیت صنعت بهتر شده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت برخی صنایع غیرفعال است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی پس از نشست بررسی عملکرد وزارتخانه‌های مختلف برای رونق تولید اظهار داشت: اگرچه رشد بخش صنعت در […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های بانک مرکزی وضعیت صنعت بهتر شده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت برخی صنایع غیرفعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی پس از نشست بررسی عملکرد وزارتخانه‌های مختلف برای رونق تولید اظهار داشت: اگرچه رشد بخش صنعت در سال گذشته منفی بود اما در سال جاری مثبت شد و روند رو به رشدی در پیش گرفت، در واقع عدد آن در سه ماهه چهارم سال ۹۷ منفی ۹ بود که حال به عددی مثبت تبدیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مثبت شدن رشد اقتصادی کشور را ناشی از مثبت شدن رشد صنعت و معدن دانست و افزود: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری تولید بیش از دوسوم محصولات صنعتی منتخب افزایشی بوده است.

وی اظهار کرد: صادرات در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۸۷ میلیون تن بود که امسال این عدد به ۱۰۳ میلیون تن افزایش یافت. در واقع بر اساس آمار و علیرغم تمام مشکلات به همت تولیدکنندگان، روند تولیدات صنعتی رو به رشد است.

عضو کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: از آنجایی که سال جاری به نام رونق تولید نامگذاری شده و مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری برای تحقق این شعار داشتند وضعیت تولید بهبود یافته و بر اساس پیش‌بینی‌های بانک مرکزی وضعیت صنعت بهتر شده و این روند در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت که این موضوع را مراجع بین‌المللی نیز تصدیق می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه تولید در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی بخش عمده‌ای از رونق تولید را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: در جلسه امروز بیشتر مباحث بررسی شده مربوط به صنعت و معدن بود، وزارت صمت برنامه‌هایی برای رونق تولید از ابتدای سال اجرایی کرده و در تلاش است سایر سیاست‌ها را نیز عملی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در نشست امروز میزان پیشرفت برنامه‌ها و وضعیت تولید همچنین اقدامات انجام گرفته برای رفع چالش‌ها و موانع مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه فضای کسب و کار ایران رتبه مناسبی در دنیا ندارد، تصریح کرد: این موضوع بر میزان تولید تأثیر منفی دارد، برای رفع آن باید بروکراسی‌های موجود رفع شده و فضای کسب و کار تسهیل شود.

رحمانی تأمین مالی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را مشکل اصلی رونق تولید خواند و بیان کرد: عدم تحقق بودجه یکی دیگر از مشکلات واحدهای صنعتی است، برخی از کسب و کارها در کشور پیشران هستند و در صورت فعال شدن، زنجیره‌ای از مشاغل را برای کشور به ارمغان می‌آورند. از سوی دیگر فعال شدن ظرفیت برخی صنایع موجب ایجاد ارزش افزوده برای کشور می‌شود.

وی گفت: رونق تولید باید محور سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد چرا که در صورت تحقق این امر مشکلاتی مانند بیکاری، تورم، وابستگی ارزی و … حل می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه همکاری بین دستگاهی برای رونق تولید یکی از الزامات محسوب می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت برخی صنایع غیرفعال است و در صورت تأمین سرمایه در گردش به دلیل وجود بازارهای داخلی و خارجی می‌توان به درستی از آن استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29540

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.