• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
11

وزیر صنعت: بخش صنعت پنج درصد و معدن سه درصد رشد داشت

  • کد خبر : 15146
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۷:۰۳
وزیر صنعت: بخش صنعت پنج درصد و معدن سه درصد رشد داشت

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری، عصر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و نوسازی صنعتی کشور در اختیار نظام بانکی قرار گرفته است. وی افزود: کشور به شدت نیازمند نوسازی صنعتی است که […]

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری، عصر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و نوسازی صنعتی کشور در اختیار نظام بانکی قرار گرفته است.
وی افزود: کشور به شدت نیازمند نوسازی صنعتی است که تحقق این امر در گرو تخصیص منابع بانکی با نرخ ترجیحی است، در غیر این صورت موثر واقع نمی شود.
وی با بیان اینکه در خراسان رضوی بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال از محل منابع استانی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور نوسازی و بازسازی صنعتی تخصیص یافته است، افزود: با این روند پیش بینی می شود استان خراسان رضوی موفق به نوسازی صنعتی شود.
شریعتمداری با اشاره به وجود ۶ هزار واحد صنعتی نیمه تمام با بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور که قرار است امسال تکمیل و بهره برداری شود، افزود: تا کنون چهار هزار و پنج طرح از این تعداد با سرمایه گذاری ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: از این تعداد پروژه بهره برداری شده، ۱۶۶ واحد در خراسان رضوی قرار داشته که این از افتخارات این استان است.
وی با بیان اینکه سهم خراسان رضوی ۴٫۸ درصد از منابع بوده اما با توجه به جذب بالای این خطه، تا کنون بالای هفت درصد از مجموع منابع کشور جذب این استان شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در زمینه جذب منابع در نظر گرفته شده برای طرح رونق تولید تا اکنون ۴۱ هزار و ۷۴۰ واحد ثبت نام کرده اند که ۱۲ هزار و ۳۱۵ واحد از این تعداد موفق به دریافت تسهیلات از نظام بانکی شده اند.
وی افزود: منابع دریافت شده توسط این واحدها ۸۶ میلیارد ریال است که سهم خراسان رضوی از آن پنج درصد است.
معاون اول رئیس جمهوری، به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهارشنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی وارد استان خراسان رضوی شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.