• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

وزیر صنعت: بازار پوشاک را مفت و مجانی واگذار کردیم

  • کد خبر : 11939
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۰۰
وزیر صنعت: بازار پوشاک را مفت و مجانی واگذار کردیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» روز دوشنبه در آیین امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: واردات غیرقانونی پوشاک ۲٫۵ میلیارد دلار است که به نظر می رسد باید بیش از این مقدار باشد. […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» روز دوشنبه در آیین امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: واردات غیرقانونی پوشاک ۲٫۵ میلیارد دلار است که به نظر می رسد باید بیش از این مقدار باشد.
وی اظهار داشت: ٢٣ هزار فروشنده پوشاک در تهران فعال هستند و ۲۵۰ فروشگاه نمایندگی برندهای خارجی را بر عهده دارند و از این رو پوشاکی که به کشور وارد می شود باید بیش از این باشد.
شریعتمداری افزود: مفتخر هستیم زمانی بهترین برندهای پوشاک را به جهان عرضه می کردیم به شکلی که از برند ایرانی در بازارهای لندن تقلب می کردند.
شریعتمداری صنعت پوشاک را صنعتی اشتغالزا دانست و گفت: این کالا می تواند صادر شود که نیاز امروز اقتصاد ایران است.
وی به اجرای طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح آینده شغلی شاغلان مناسب خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اجرای این طرح نباید تولیدکنندگان پوشاک را در داخل تهدید کند و از این رو شاید لازم باشد سند تعاملی با این بخش ها هم تنظیم شود.
شریعتمداری با بیان اینکه بی توجهی به امر اشتغال حتی می تواند به یک تهدید علیه امنیت ملی تبدیل شود، گفت: باید از تمرکزگرایی در بخش صنعت خارج شویم زیرا اگر منابع را به درستی هدایت و توزیع نکنیم، ممکن است در مناطق مرزی ایجاد مشکل کند.
وی نرخ بازدهی در بخش صنعت را کمتر از ۱۰ درصد اعلام کرد.
در آیین تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی به امضای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید.
به گزارش ایرنا و به گفته علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، با اجرای این طرح برای ۵۴۸۰ نفر در مناطق روستایی استان های اردبیل، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و همدان شغل ایجاد می شود.
سود تسهیلات بانکی پرداختی در این طرح با نرخ ۹ درصد محاسبه می شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=11939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.