• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
17

وزیر صنعت، معدن و تجارت:فعالیت های معدنی را بارعایت مسائل زیست محیطی گسترش می دهیم

  • کد خبر : 16282
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۲۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت:فعالیت های معدنی را بارعایت مسائل زیست محیطی گسترش می دهیم

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری یکشنبه در جمع خبرنگاران در فیروزآباد فارس افزود: خواسته ما از سرمایه گذاران منطقه این است که همانطور که دولت در زمینه حقوق معدنی تلاش می کند تا حداکثر صرفه سرمایه داران را در نظر بگیرد، آنها نیز مسؤولیت های اجتماعی خود را بیشتر کنند تا رضایتمندی بیشتری برای مردم […]

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری یکشنبه در جمع خبرنگاران در فیروزآباد فارس افزود: خواسته ما از سرمایه گذاران منطقه این است که همانطور که دولت در زمینه حقوق معدنی تلاش می کند تا حداکثر صرفه سرمایه داران را در نظر بگیرد، آنها نیز مسؤولیت های اجتماعی خود را بیشتر کنند تا رضایتمندی بیشتری برای مردم و اهالی منطقه به وجود بیاید.
وی درباره سفر دو روزه خود به استان فارس گفت: دیروز دو طرح مهم توسط معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد، امروز نیز از برخی واحدهای صنعتی و معدنی در شهرستان فیروزآباد بازدید به عمل آوردیم که یکی از آنها مجتمع صنایع معدنی کربنات سدیم فیروزآباد بود.
شریعتمداری بیان کرد:امیدواریم با همت سرمایه‌گذارانی که از بخش خصوصی نیز هستند این ماده اولیه با ارزش که در صنایع مختلف به خصوص تولید شیشه و بلور مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشور را از واردات کربنات و بیکربنات سدیم بی نیاز می کند، به مرحله بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه کار طراحی مهندسی و ساخت کارخانه وابسته به گروه صنعتی کاوه انجام شده است، گفت: انتقال آب از مراکز آبی نزدیک در حال انجام است و امیدواریم که در آینده ای نزدیک این مجموعه ارزشمند به بهره برداری برسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید خود از معدن سرب و روی کوه سرمه فراشبند ادامه داد: این معدن سابقه دیرینه ای در این منطقه دارد و گفته شده که محصولات آن در ساخت تمدن‌های هخامنشی نیز مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است. البته در حال حاضر با طراحی مهندسی جدید به دست مهندسان و طراحان ارزشمند ایرانی به سبک امروزی با ذخیره ای حدود ۳٫۵ میلیون تن در حال بهره برداری است و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از کارکنان بومی منطقه در آن مشغول به کار هستند.
شریعتمداری با ابراز امیدواری از اینکه فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه به رگه‌های جدیدی در ماده سرب و روی برسد، گفت: در مجموع یک کار ارزشمندی در حوزه سرب و روی کشور انجام گرفته و بیش از ۴۰۰ هزار تن ظرفیت سازی برای تولید روی در کشور و استخراج این ماده از معادن مختلف شده است.
وی با اعلام اینکه حدود ۱۷۰ هزار تن ظرفیت تولید روی کشور است افزود: از همین ظرفیت استفاده کامل نمی شود و امیدواریم با استفاده از مواد اولیه مناسب از این ظرفیت استفاده شود.
شریعتمداری گفت: تلاش می کنیم تا سهم صنعت در مجموعه ارزش افزوده تولید ناخالص داخلی استان فارس رقمی رو به افزایش داشته باشد در حال حاضر نزدیک به ۲۵ درصد از ارزش افزوده موجود در استان به مجموعه صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد و امیدواریم این سهم را در بخش صنعت و بخش معدن( که کمتر از یک درصد است) در استان افزایش دهیم.
وی اضافه کرد:با اکتشافات جدید و گسترش ذخایر معدنی موجود امکان استخراج بیشتر معادن و راه اندازی صنایع معدنی اتفاق خواهد افتاد و این سهم در طول این دوره افزایش می یابد.
فیروزآباد در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شیراز است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.