• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

وزیر صمت تاکید کرد: ضرورت توجه به توان بخش خصوصی و استان های مزیت دار در برگزاری نمایشگاه های فرش/ لزوم فعالسازی کارگروه های تخصصی صنعت فرش در سطح استان ها

  • کد خبر : 29904
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
وزیر صمت تاکید کرد: ضرورت توجه به توان بخش خصوصی و استان های مزیت دار در برگزاری نمایشگاه های فرش/ لزوم فعالسازی کارگروه های تخصصی صنعت فرش در سطح استان ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هماهنگی توسعه صنعت فرش کشور تاکید کرد: اولویت نخست مرکز ملی فرش توجه دقیق به مسائل، رفع موانع و مشکلات پیش روی بافندگان فرش در سطح کشور است. به گزارش شاتا، رضا رحمانی با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط سازنده میان مرکز ملی فرش با فعالان این حوزه […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هماهنگی توسعه صنعت فرش کشور تاکید کرد: اولویت نخست مرکز ملی فرش توجه دقیق به مسائل، رفع موانع و مشکلات پیش روی بافندگان فرش در سطح کشور است.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط سازنده میان مرکز ملی فرش با فعالان این حوزه به ویژه بخش خصوصی، گفت: وظیفه اصلی ما، تقویت بخش خصوصی و حمایت از فعالان صنعتی در سطح کشور با تسهیل گری مناسب در امور است.

وی افزود: صادرات با توان بخش خصوصی می تواند جهش قابل ملاحظه ای داشته باشد و البته که در حوزه فرش این پتانسیل باید مورد توجه جدی تری نیز قرار گیرد؛ لذا ضرورت دارد بازارهای هدف صادراتی این صنعت مورد رصد و برنامه‌ریزی دقیق قرار گیرند.

وی با اشاره به سفر خود به کشور چین و بازدید از نمایشگاه واردات شانگهای تصریح کرد: فرش ایرانی یکی از تولیدات ویژه کشورمان است که در اولویت خرید بازرگانان و مصرف کنندگان مختلف کشورهای خارجی از جمله کشور چین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: فعالان بخش خصوصی از ظرفیت لازم برای پیدا گردن و تثبیت بازارهای صادراتی جدید برخوردارند و ضرورت دارد مرکز ملی فرش در جلسات مستمر با این عزیزان ضمن رصد دقیق مسائل و موارد مرتبط، برای رفع موانع گام های موثرتری بردارد.

رحمانی گفت: توجه ویژه به برگزاری نمایشگاه های فرش در استان‌هایی که دارای استعداد و ظرفیت های لازم در حوزه صنعت فرش هستند، می‌تواند به توسعه این صنعت در سطح کشور کمک شایان توجهی نماید.

وی ادامه داد: استانهایی مانند آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و…، می توانند به عنوان پیشرو در برگزاری نمایشگاه صنعت فرش مورد توجه و برنامه ریزی مرکز ملی فرش قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در خصوص برگزاری نمایشگاه های صنعت فرش ایران در سایر کشورها نیز باید استان‌های مزیت دار در اولویت باشند و به عنوان معین برگزاری نمایشگاه ها در نظر گرفته شوند.

رحمانی با استقبال از تشکیل ستاد توسعه تولید و صادرات فرش در کشور گفت: باید با اعتماد کافی به توان فعالین این حوزه، بستر های لازم برای توسعه صنعت فرش را بیش از پیش در کشور فراهم کنیم.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: برای تقویت همه فرصت های تولیدی و صادراتی صنعت فرش کشورمان باید کارگروه‌های استانی فرش در سطح ۳۱ استان فعال شده و با عنایت به مسائل و مشکلات، اقدامات توسعه ای را بیش از پیش در دستور کار قرار دهند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.