• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

وزیرصنعت: تولید ماسک به ۴ میلیون قطعه افزایش می یابد

  • کد خبر : 30155
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
وزیرصنعت: تولید ماسک به ۴ میلیون قطعه افزایش می یابد

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: با شیوع بیماری کرونا همکاران ما قول دادند که تا آخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، تولید روزانه ماسک در کشور، به ۴ میلیون قطعه برسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت «رضا رحمانی» با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی برای تامین […]

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: با شیوع بیماری کرونا همکاران ما قول دادند که تا آخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، تولید روزانه ماسک در کشور، به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت «رضا رحمانی» با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی برای تامین اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا پای کار آمدند، افزود: این شرکت‌ها ۱۳۶ میلیارد تومان برای تامین کالاها و اقلام مورد نیاز اختصاص دادند.

وی یادآورشد: قبل از شیوع کرونا ظرفیت تولید ماسک در کشور ۷۰۰ هزار قطعه و میزان تولید آن ۳۰۰ هزار قطعه بود اما با شیوع کرونا واحدهای تولیدی را سه شیفته و شبانه روزی کردیم.

رحمانی با بیان اینکه در این راستا تمام اقدامات ما زیر نظر پروتکل های وزارت بهداشت بوده است و با ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگ عمل کردیم ، افزود: تولید مواد شوینده نیز از اسفند ماه ۹۸ تا کنون ۸ برابر و تولید الکل نیز۲۰ برابر شده است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت بیان کرد: تولید دستکش بیش از ۲ برابر شده است، پیش از کرونا ۲ میلیون تولید می کردیم، الان ۴.۵ میلیون عدد تولید می کنیم.

وی بااشاره به اهمیت افزایش تولید شوینده ها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا اظهارداشت: ظرفیت واحدهای تولید کننده شوینده ها نیز از ۵۰ به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

رحمانی گفت: تولیدات روزهای اول ما به بیمارستانها ارسال شده است، در ۱۰۴ واحد تولیدی مرتبط با اقلام و کالاهای مربوط به مقابله با کرونا، بازرس مقیم از ۱۰ اسفند ۹۸ مستقر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام تولیدات ما به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود و توزیع زیر نظر و با نظارت و کنترل وزارت بهداشت انجام می شود.

وی با بیان اینکه همه اقدامات در ارتباط با تولید کالاهای مرتبط با کرونا توسط بخش خصوصی انجام شده است، گفت: ۱۰ میلیون عدد ماسک نیز توسط ایمیدرو تامین و تحویل وزارت بهداشت شده و واردات ماسک نیز تاکنون حدود ۲۰ میلیون عدد بوده است.

وی با بیان اینکه همه معاونتهای مرتبط در وزارتخانه پای کار آمدند و همکاری مردم مثال زدنی است، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام هم پای کار آمدند، اصناف و اتحادیه ها و بسیج اصناف هم برای کمک و مقابله با کرونا همکاری کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: هم اکنون اتحادیه پوشاک تهران روزانه ۵ هزار لباس بیمارستانی به مراکز درمانی تحویل می دهد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30155

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.