• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

هم‌افزایی دستگاه‌های متولی، اولین گام برای تقویت تولید دانش‌بنیان است

  • کد خبر : 37028
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
هم‌افزایی دستگاه‌های متولی، اولین گام برای تقویت تولید دانش‌بنیان است
عضو هیات رئیسه اتاق ایران با تأکید بر اینکه اشاره توجه به تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در سال جاری، آغاز یک مسیر چندساله است، گفت: اولین گام در این مسیر، هم‌افزایی و هم‌راستایی دستگاه‌های متولی عرصه دانش‌بنیان است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به حساسیت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به عرصه تولیدات دانش‌بنیان و نگاه متفاوت ایشان به حوزه علم و دانش، گفت: نام‌گذاری امسال با عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین راه را بر همه روشن کرد تا هر بخش و دستگاهی مسیر خود را برای توجه به عرصه دانش‌بنیان مشخص کند.

کیوان کاشفی در نشست هم‌اندیشی استراتژی و راهکارهای عملیاتی تحقق نام‌گذاری سال که در اتاق کرمانشاه برگزار شد، افزود: تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، کار یک‌ساله نیست، بلکه شروعی برای یک مسیر چندساله و بستری برای حرکت سریع‌تر در حوزه علم و دانش است.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به راهکارهایی که برای تحقق نام‌گذاری امسال باید به آن توجه شود، گفت: اولین گام هم‌افزایی و هم‌راستایی بین دستگاه‌های متولی عرصه دانش‌بنیان و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای است.

کاشفی تعیین دستورالعمل‌های لازم برای تحقق شعار امسال، تشکل سازی، انجام برخی اقدامات برون‌مرزی و … را از جمله راهکارها برای تحقق شعار سال دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف تا پایان سال اقدامات ویژه‌ای در عرصه دانش‌بنیان در کشور شکل بگیرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب استان کرمانشاه در حوزه دانش‌بنیان، ادامه داد: برای استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند همراهی همه نهادها و متولیان امر هستیم و اتاق هم در این بین نقش تسهیل گری و هماهنگ‌کننده دارد.

رئیس اتاق کرمانشاه از تدوین هفت راهبرد اصلی از سوی اتاق کرمانشاه برای تحقق نام‌گذاری سال خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این راهبردها تمرکز بر صادراتی کردن تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود آنها به زنجیره ارزش بین‌المللی است.

کاشفی همچنین بر لزوم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در رویدادهای برجسته فناوری دنیا تأکید کرد: دید تازه‌ای برای فعالیت به این شرکت‌ها می‌دهد و خاطرنشان کرد: اتاق کرمانشاه تلاش می‌کند زمینه فعالیت‌های بین‌المللی این شرکت‌ها را فراهم کند.

وی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی حوزه دانش‌بنیان با همکاری دانشگاه‌ها و نمایشگاه کرمانشاه را از دیگر راهبردهای تعریف شده برای تحقق نام‌گذاری سال اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده ایجاد مرکز شتاب‌دهی صادرات در اتاق کرمانشاه بود که امیدواریم بتوانیم به سمت دانش‌بنیان کردن آن با همکاری پارک علم و فناوری پیش برویم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=37028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.