• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

هشدار صنعتی وزیر/ بحران در انتظار صنایع فرسوده

  • کد خبر : 15168
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۷:۴۳
هشدار صنعتی وزیر/ بحران در انتظار صنایع فرسوده

تاکنون هیچ آماری مبنی بر پرداخت تسهیلات برای نوسازی صنایع قدیمی اعلام نشده که وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد اگر به نوسازی صنعتی تحت عنوان موضوعی حاد نگاه نشود صنایع ایران با بحران عمیقی روبرو می‌شوند. به گزارش ایسنا، طرح ۲۰ هزار میلیارد تومانی رونق تولید به منظور بهبود وضعیت فعلی ۱۵ هزار […]

تاکنون هیچ آماری مبنی بر پرداخت تسهیلات برای نوسازی صنایع قدیمی اعلام نشده که وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد اگر به نوسازی صنعتی تحت عنوان موضوعی حاد نگاه نشود صنایع ایران با بحران عمیقی روبرو می‌شوند.

به گزارش ایسنا، طرح ۲۰ هزار میلیارد تومانی رونق تولید به منظور بهبود وضعیت فعلی ۱۵ هزار واحد تولیدی، طرح ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی و بهسازی ۵۰۰۰ واحد صنعتی و نیز طرح ۱۰ هزار میلیارد تومانی به منظور حمایت از تولید و اشتغال ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و تامین مالی ۶۰۰۰ واحد نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰ درصد، سه بسته حمایتی از تولید کشور در سال ۱۳۹۶ بود.

در این بین تاکنون تنها آمار دقیقی از پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در طرح ۲۰ هزار میلیارد تومانی رونق تولید ارائه شده، اما هیچ آمار منتشر شده‌ای در ارتباط با پرداخت یا اختصاص تسهیلات مربوطه در طرح نوسازی و بهسازی صنایع و نیز طرح پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از تولید و اشتغال ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و تامین مالی ۶۰۰۰ واحد نیمه‌تمام مربوطه نیست و به نظر می‌رسد که رقمی از تسهیلات مربوط به طرح نوسازی و بهسازی صنایع و نیز طرح پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از تولید و اشتغال پرداخت نشده است.

محمد شریعتمداری اخیرا با تاکید بر اینکه باید نوسازی صنایع به عنوان مسئله‌ای جدی مدنظر قرار گیرد، بیان کرد که در تقسیم بندی مشکلات واحدهای صنعتی نبود سرمایه در گردش واحد های تولیدی دراولویت اول است و از بین بیش از ۱۲۰۰ واحد از مجموعه ۴۰ هزار واحدی که برای دریافت سرمایه در گردش در بهین یاب ثبت نام کردند واحدهای شناسایی شده دارای مشکل سرمایه در گردش در گزارش ارائه شده می توانند در اولویت اول قرار بگیرند و در استان‌ها در دستور کار پرداختی‌ها منظور شوند.

شریعتمداری ادامه داد که تصمیمات فوری می تواند بسیاری از این واحدها را در مسیر درست قراردهد و در قدم بعدی به سمت بازسازی و نوسازی و اصلاح تکنولوژی بروند چراکه اکثر ماشین آلات مربوط به دهه ۷۰ بوده و نیازمند بازسازی جدی هستند.

به گفته وی، اولویت اول تامین یارانه سود تسهیلات اعطایی بازسازی و نوسازی بنگاه‌هاست و راه حل اول نهضت بازسازی و نوسازی صنعت ایران، نیارمند یک ردیف اعتباری برای کمک‌های سود تسهیلات اعطایی به واحد های تولیدی است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.