• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

هزینه حمل‌ونقل کالا بین ایران و پاکستان کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 13936
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
هزینه حمل‌ونقل کالا بین ایران و پاکستان کاهش می‌یابد

با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه، امور کارنه تیر (TIR) اتاق ایران، اتاق بازرگانی پاکستان و سازمان ایرو در اجرای پروژه عملیات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای تحت رویه تیر بین دو کشور ایران و پاکستان همکاری می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، تعداد کشورهای عضو کنوانسیون تیر (TIR) با الحاق سه کشور چین، پاکستان و هند به […]

با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه، امور کارنه تیر (TIR) اتاق ایران، اتاق بازرگانی پاکستان و سازمان ایرو در اجرای پروژه عملیات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای تحت رویه تیر بین دو کشور ایران و پاکستان همکاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، تعداد کشورهای عضو کنوانسیون تیر (TIR) با الحاق سه کشور چین، پاکستان و هند به ۷۱ کشور رسیده و اهمیت استفاده از رویه تیر(TIR) در منطقه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

در این فرایند، مؤسسات ضامن و صادرکننده ایران و پاکستان با همکاری سازمان ایرو قرار است اولین پایلوت عملیات حمل تحت رویه تیر(TIR) بین دو کشور را حداکثر ظرف دو ماه آینده به اجرا بگذارند.

بر اساس این گزارش، در این پروژه، دو شرکت حمل‌ونقل از هر طرف حضور دارند و سازمان ایرو نیز به‌عنوان متولی نظارت حضور خواهد داشت.

امور کارنه تیر (TIR) اتاق ایران ابراز امیدواری کرده است با اجرای آزمایشی عملیات حمل‌ونقل، این رویه تحت استاندارد یک سند بین‌المللی به‌عنوان روشی مؤثر، مفید، ایمن و کم‌هزینه به‌طور واقعی بین دو کشور به اجرا گذاشته شود.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، کارنه تیر (TIR) یک سند گمرکی است که برای ترانزیت بین‌المللی کالا در چارچوب کنوانسیون تیر(TIR) در کشور مبدأ صادر می‌شود و به‌موجب آن کالا در وسیله نقلیه جاده‌ای به‌طور پلمپ شده از خاک کشورهای بین راه عبور می‌کند و تا مقصد، از انجام تشریفات گمرکی مربوط به ترانزیت در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها معاف است.

کنوانسیون گمرکی تیر (TIR) در سال ۱۹۷۵ زیر نظر کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل متحد (یو.ان.یی.سی.یی-UNECE) تدوین شد و کشورهای عضو با امضای این کنوانسیون دیگر به ارائه تضمین در قبال حقوق و عوارض گمرکی کالا یا کنترل‌های خاص گمرکی نیازی ندارند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.