• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
16

نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

  • کد خبر : 39291
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی
نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی با میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در روز پنج شنبه 7 اردیبهشت برگزار گردید.

 

 

در این نشست مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیم‌های سیاستی این سازمان با همراهی و مشارکت شرکای اجتماعی گفت: آمارها و برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد که ان‌شاءالله شرایط تأمین‌اجتماعی در سال جاری متأثر از بهبود شرایط اقتصادی، از سال پیش بهتر خواهد بود.

همچنین آرش فراز، دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در ادامه نشست مذکور با تبریک هفته کار و کارگر، به نقش مهم کارگران در افزایش تولید کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر، پیگیری موضوع احیای شورای عالی تأمین‌اجتماعی به جاهای خوبی رسیده بود؛ اما مدتی است که مغفول مانده و ظاهراً در کمیسیون اجتماعی دولت متوقف شده است. از این جهت از مسئولان دولت، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی انتظار داریم پیگیر این موضوع باشند.

فراز، ضمن تقدیر از اقدامات خوب سازمان تأمین‌اجتماعی، به اقدام مدیرعامل این سازمان در جهت تسویه بدهی بانکی اشاره کرد و گفت: تسویه بدهی‌های کلان بانکی کار بسیار بزرگی بود که امیدواریم با همین روند ادامه پیدا کند. تسویه بدهی ۹۰ هزار میلیاردی یک اقدام بی‌سابقه بود که سازمان تأمین‌اجتماعی را چند قدم پیش برد.

او با انتقاد از طرح واگذاری بانک رفاه گفت: اجازه ندهید که این سرمایه بزرگ، از ید صاحبان آن خارج شود. بانک رفاه متعلق به ۴۵ میلیون بیمه‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی است. با این حال اگر این تصمیمی است که در سطح کلان حاکمیت گرفته شده، باید تلاش کنیم که دست کم بازنشستگان و کارگان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در اولویت واگذاری سهام قرار بگیرند.

در این نشست که در محل سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی برگزار گردید، مسئولین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بخش دولتی از جمله، ضرغام صادقی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، حسین سلاح‌ورزی، رئیس هیئت‌مدیره کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایان ایران، اولیا علی بیگی رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار سراسر کشور، آرش فراز، دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران ایران، محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی و آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف کارگری و کارفرمایی بیان کردند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.