• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
18

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: ماکارونی امسال هم گران‌تر می‌شود!/آیا نان گران می‌شود؟!

  • کد خبر : 30333
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: ماکارونی امسال هم گران‌تر می‌شود!/آیا نان گران می‌شود؟!

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اشاره به خرید گندم کیلویی ۱۸۵۰ تومان، گفت: از ۱۰ روز پیش قیمت گندم به کیلویی ۲۸۰۰ تومان رسید و به این ترتیب ۱۰۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش قیمت داشته است و از آنجا که آرد مورد نیاز را از سامانه تأمین نکرده‌اند، این افزایش در بیشتر […]

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اشاره به خرید گندم کیلویی ۱۸۵۰ تومان، گفت: از ۱۰ روز پیش قیمت گندم به کیلویی ۲۸۰۰ تومان رسید و به این ترتیب ۱۰۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش قیمت داشته است و از آنجا که آرد مورد نیاز را از سامانه تأمین نکرده‌اند، این افزایش در بیشتر شدن قیمت آرد هم مؤثر است و در پی آن باید منتظر افزایش قیمت ماکارونی هم باشیم.
تمام صنایع آردبر گران می‌شوند
او افزود: این افزایش قیمت تنها مختص ماکارونی نخواهد بود و تمام صنایع آردبر مانند شیرینی، کیک، بیسکویت را نیز در برمی‌گیرد. اگر قیمت هر کیلو آرد تا حالا ۲۴۵۰ تومان بود، از این پس دست‌کم به ۳۴۵۰ تومان خواهد رسید و به این ترتیب تنها آرد به‌عنوان یک ماده اولیه تولید ماکارونی ۵۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.
کمبود نداریم
حسینی در عین حال درباره احتمال کمبود ماکارونی در بازار عرضه گفت: در این زمینه جای نگرانی نیست و ماکارونی در بازار به وفور عرضه شده است و هنوز هم به قیمت‌های سابق به‌فروش می‌رسد.
نان گران نمی‌شود
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی درباره علت گران شدن گندم نیز به توزیع آن در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: خوشبختانه برای قیمت نان هیچ اتفاقی نیفتاده و نمی‌افتد و دولت گندم را همان قیمت ۶۵۵ تومان به نانوا‌ها می‌دهد و حتی برای آزادپز‌ها هم با قیمت کیلویی ۹۰۰ تومان در اختیار قرار می‌دهد و در واقع یارانه زیادی در این بخش تقبل کرده است، اما برای صنایع این‌گونه نیست.
به گفته حسینی، دولت گندم را دست‌کم کیلویی ۲۵۰۰ تومان از کشاورز می‌خرد و تا این گندم به سیلو‌ها برسد، قیمت آن به بالای ۳۲۰۰ تومان می‌رسد.
احتمال افزایش قیمت ماکارونی به‌عنوان غذای ارزان‌تر و بیشتر مورد استفاده برای قشر ضیف و آسیب‌پذیر درحالی است که اردیبهشت‌ماه سال قبل نیز این محصول با افزایش ۷۵ درصدی قیمت مواجه شد و با تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر بسته ماکارونی ۷۰۰گرمی از ۳۱۰۰ به ۵۴۵۰تومان رسید.
مسئله‌ای که حذف یارانه گندم و افزایش ۸۵ درصدی قیمت آن از کیلویی ۹۹۰ به ۱۸۵۰ تومان و نیز افزایش میزان حقوق و دستمزد‌ها از علل گران شدن ماکارونی اعلام شد.
این درحالی است که قیمت ماکارونی از سال۱۳۹۴ تا میانه سال۱۳۹۷ افزایش نداشته و تنها در مهر ماه سال ۹۷ افزایش ۱۵درصدی را تجربه کرده است.
حال باید دید افزایش ۲۱ درصدی دستمزد‌ها در سال ۹۹ و گران‌شدن قیمت گندم و آرد، این‌بار ماکارونی را با چه قیمت‌هایی روانه بازار مصرف خواهد کرد؟!
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.