• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
14

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: سایه سنگین کرونا بر واحد‌های صنعتی/ شیوع کرونا در هیچ کارخانه‌ای گزارش نشده

  • کد خبر : 30302
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۰۱
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: سایه سنگین کرونا بر واحد‌های صنعتی/ شیوع کرونا در هیچ کارخانه‌ای گزارش نشده

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی از همان ابتدا وارد میدان مبارزه با کرونا شده، افزود: در خانه صنعت و معدن از ابتدای همه‌گیرشدن ویروس کرونا (یعنی از همان ۱۲ و ۱۳ اسفندماه) باتوجه به اینکه یکی از مراکز تجمع افراد، کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی بود، […]

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی از همان ابتدا وارد میدان مبارزه با کرونا شده، افزود: در خانه صنعت و معدن از ابتدای همه‌گیرشدن ویروس کرونا (یعنی از همان ۱۲ و ۱۳ اسفندماه) باتوجه به اینکه یکی از مراکز تجمع افراد، کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی بود، به افراد شاغل در این واحد‌ها درباره مقابله با کرونا آموزش‌های لازم ارائه شد. علاوه بر این برای تأمین سلامت کارکنان و صیانت از مراکز حساس تولید صنعتی بیش از ۴۰۰۰ لیتر موادضدعفونی‌کننده در اختیار واحد‌های صنعتی، اصناف و حتی بانک‌ها قرار داده شد.

وی با تأکید بر تأمین سلامت کارگران زحمت‌کش واحد‌های تولیدی و صنعتی تصریح کرد: از همان روز‌ها درحال رصدکردن واحد‌های صنعتی و کارخانجات خراسان‌رضوی هستیم تا اگر موردی مشکوک به کرونا یافت شد، بتوانیم آن را کنترل کنیم که خوشبختانه تا این لحظه هیچ ابتلایی به کرونا در کارخا‌نجات و واحد‌های صنعتی این استان وجود نداشته و تاکنون مدیران مربوط موردی را به ما اعلام نکرده‌اند.

به گفته وی، ۶۵۰۸ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۲۰۴هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰۳هزار و ۷۰۰میلیارد ریال در خراسان‌رضوی فعال هستند. بیشترین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در خراسان‌رضوی به‌ترتیب به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری متعلق است. صنایع غذایی در خراسان‌رضوی دارای رتبه چهارم سرمایه‌گذاری صنعتی هستند.

تعطیلی طولانی‌مدت برخی واحد‌های صنعتی در خراسان رضوی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه کرونا باعث تعطیلی بیش از اندازه برخی کارخانجات این استان شد، خاطرنشان کرد: هر سال با فرارسیدن عید نوروز بیشتر واحد‌های صنعتی به تعطیلات نوروزی می‌روند، اما امسال کرونا زمان تعطیلی این واحد‌ها را طولانی‌تر کرد و تولید برخی کارخانجات تاحدودی متوقف شد. برخی واحد‌های صنعتی تا ۱۵ فروردین‌ماه و برخی تا ۲۳ فروردین‌ماه تعطیل بودند، واحد‌های صنعتی مثل قطعه‌سازان باتوجه به تعطیلی بازار و اصناف، مدت زمان بیشتری را در تعطیلات به سر بردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این تلاش کردیم تا نیاز بازار به اندازه کافی تأمین باشد و وقفه‌ای در این مدت در بازار پیش نیاید. همچنان که تولیدات برخی واحد‌ها به‌گونه‌ای بود که بازار اشباع شده بود، به‌عنوان مثال در بخش صنایع سلولزی، دستمال کاغذی و مواد بهداشتی کمبودی در بازار نداشتیم. در بخش صنایع غذایی هم همین‌طور بود، واحد‌های صنعتی مربوط به‌صورت ویژه کار کردند و اجازه ندادند تا بازار در این موارد کم بیاورد. در بخش نان و فراورده‌های آردپز مثل ماکارونی نیز هیچ مشکلی در این مدت نداشتیم.

به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، صنایعی که بیشترین ضرر و آسیب ناشی از کرونا را در این مدت تعطیلی دیدند، صنایع ریخته‌گری و فلزی و علاوه بر این صنایع بسته‌بندی و مقواسازی برای پیتزافروشی‌ها بودند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.