• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
25

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: زیرساخت‌های فرسوده شهرک‌های صنعتی کشور نوسازی می‌شود

  • کد خبر : 29715
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۲۸
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: زیرساخت‌های فرسوده شهرک‌های صنعتی کشور نوسازی می‌شود

پیمان پورنصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، فرسودگی زیرساخت‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی را از دغدغه‌های مهم واحدهای تولیدی خواند و اظهار داشت: طبق مصوبه اخیر مجلس مقرر شد از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده منابعی برای نوسازی زیرساخت‌های فرسوده شهرک‌های صنعتی اختصاص یابد. نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه […]

پیمان پورنصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، فرسودگی زیرساخت‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی را از دغدغه‌های مهم واحدهای تولیدی خواند و اظهار داشت: طبق مصوبه اخیر مجلس مقرر شد از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده منابعی برای نوسازی زیرساخت‌های فرسوده شهرک‌های صنعتی اختصاص یابد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه مجلس در هفته گذشته دو مصوبه خوب در بخش سهم مالیات بر ارزش ‌افزوده واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی داشت عنوان کرد: امیدواریم با اجرای این دو مصوبه، تغییرات مثبتی در حوزه شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی ایجاد شود.

پورنصیری در تشریح بیشتر تصمیمات اخیر مجلس در حوزه شهرک‌های صنعتی ابراز داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای که توسط واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها پرداخت می‌شود باید به شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های خدماتی آن اختصاص پیدا کند اما این قانون در چند ساله اخیر اجرایی نشد.

وی از پیگیری‌های خانه صمت ایران و اتاق بازرگانی برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی توسط مجلس در بخش مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و تصریح کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های خدماتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله تصمیمات بسیار مهمی بود که با تصویب نمایندگان بر روی آن توافق لازم حاصل شد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران فرسودگی زیرساخت‌های اولیه در مجموعه شهرک‌های صنعتی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: یکی از نگرانی‌های واحدهای تولیدی و صنعتی که در شهرک‌های صنعتی بالای ۱۰ سال عمر حضور دارند عدم وجود منابعی پایدار برای نوسازی تجهیزات زیرساختی است.

پورنصیری با تأکید بر اینکه مصوبه مجلس کمک بسیار بزرگی به حل و فصل این معضل در شهرک‌های صنعتی می‌کند اظهار داشت: با اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ پرداختی توسط واحدهای تولیدی به حوزه‌های زیرساختی اقدامات خوبی در جهت بازسازی تجهیزات فرسوده و حفظ پویایی شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

وی تخصیص یکسری اعتبارات پایدار و مشخص به شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی را امری لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی هیچ‌گونه خدماتی از شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان دریافت نمی‌کنند و مسئولیت ایجاد زیرساخت‌های اولیه بر عهده خود شرکت شهرک‌‌های صنعتی است.

پورنصیری پشتیبانی از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی را در سال حمایت از رونق تولید اقدامی مثبت خواند و افزود: شرکت‌های خدماتی برای نگهداری زیرساخت‌های شهرک‌ها نظیر آب، برق، گاز با چالش کمبود منابع مالی روبه‌رو هستند که امیدواریم با مصوبه جدید مجلس اندکی از دغدغه‌های آنان برطرف شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.