• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
7

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: آسیب فقدان مراقبت از تولید و اشتغال کمتر از زیان سیل نیست

  • کد خبر : 25072
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: آسیب فقدان مراقبت از تولید و اشتغال کمتر از زیان سیل نیست

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به نقش موثر رسانه ها در انعکاس موثر اخبار سیل اخیر در کشور اشاره و بیان کرد: با وجود اهمیت پرداختن به مشکلات ناشی از این رخداد طبیعی نباید بخش تولید و اشتغال مورد غفلت قرار گیرد زیرا آسیب فقدان مراقبت از این حوزه کمتر از سیل […]

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به نقش موثر رسانه ها در انعکاس موثر اخبار سیل اخیر در کشور اشاره و بیان کرد: با وجود اهمیت پرداختن به مشکلات ناشی از این رخداد طبیعی نباید بخش تولید و اشتغال مورد غفلت قرار گیرد زیرا آسیب فقدان مراقبت از این حوزه کمتر از سیل نخواهد بود.
سید حسن حسینی همراه با جمعی از اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد و دیدار با رئیس ایرنا در این استان افزود: در شرایط کنونی که همه توجه مسئولان معطوف به کاهش خسارات ناشی از سیل و امدادرسانی به هموطنان سیلزده شده است نباید مشکلات بخش تولید و اشتغال فراموش شود.
وی به نامگذاری ‘سال رونق تولید’ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: چالشهای زیادی در بخش تولید وجود دارد لذا رونق این حوزه حیاتی نیازمند همت تمامی دستگاههای اجرایی به منظور شناسایی موانع و ارائه راهکار برای حل آنها است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین بر اهمیت نقش رسانه در اطلاع رسانی به جامعه تاکید و بیان کرد: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به ویژه در خراسان رضوی تاکنون نه تنها در انعکاس کاستیها و مشکلات مردم هیچگونه کوتاهی نداشته بلکه عملکرد موثر و موفقی در این خصوص داشته است.
وی ادامه داد: امسال دوران سختی برای اقتصاد کشور است و در این میان رسانه ها می بایست همیار بخش تولید در گذر از این دوران باشند و در تمام ابعاد به بخشهای مختلف اقتصادی کمک کنند.
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همواره در انعکاس اخبار مربوط به حوزه اقتصاد موثر و کاملا منصفانه عمل کرده است.
فیروز ابراهیمی در ادامه همچنین گفت: برخی پیش بینیها نشانگر احتمال کاهش رشد اقتصادی و بازگشتن شرایط به سال ۱۳۹۱ می باشد لذا نقش رسانه ها همزمان با ‘سال رونق تولید’ در همراهی با بخش تولید کشور برای غلبه بر این شرایط بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان ‘رونق تولید’ اقدامی موثر و هوشمندانه است. تحقق این مهم نیاز به اصلاح برخی امور در کشور دارد که باید دولت در این زمینه تدابیر ویژه ای اتخاذ نماید.
وی ادامه داد: صدور بی رویه پروانه های بهره برداری و جوازهای تاسیس برای واحدهای تولیدی یک اشکال اساسی است زیرا هم اینک بیش از ۹۰ هزار واحد تولیدی در سطح کشور وجود دارند که بخشی از آنها نیمه تعطیل بوده و کمتر از ظرفیت معمول خود تولید می کنند.
ابراهیمی گفت: در شرایطی که کارخانه ها برای تداوم فعالیت نیازمند همراهی و حمایت دولت هستند صدور جواز تاسیس یا پروانه های بهره برداری برای واحدهای تولیدی جدید بی تدبیری است همچنانکه ارائه مجوزهای بی رویه برای تاسیس بانکهای متعدد در کشور یک مشکل در بخش اقتصاد است.
وی از برنامه بانک مرکزی برای ادغام برخی موسسات و بانکها استقبال و بیان کرد: بر این اساس ضرورت دارد سرمایه های صرف شده برای تاسیس بانکهای جدید، جمع آوری و در مسیر صحیح به ویژه ارائه تسهیلات مناسب به بخش تولید هدایت شوند.
وی افزود: هم اینک با توجه به اعمال تحریمهای ظالمانه خارجی بر ایران جذب مناسب سرمایه گذاری خارجی میسر نیست لذا باید از حوزه های خاص جدا از بخش خصوصی و دولت نسبت به جذب سرمایه برای بخش تولید کشور اقدام مناسب صورت گیرد. بخشهایی از ارگانهای حاکمیتی سرمایه هایی در اختیار دارند که می توان از آنها برای جبران کمبود نقدینگی بخش تولید کشور بهره گرفت.
وی همچنین به مشکلات پیرامون حوزه مالیات اشاره و بیان کرد: ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی دولت بطور مستقیم از بخش تولید و کارمندان دولتی تامین می شود. علاوه بر آن اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده فشار مضاعفی به بخش تولید وارد کرده لذا به نظر می رسد نظام امور مالیاتی نیاز به ساماندهی دارد و در شرایط دشوار کنونی نیاز است فشار مالیاتی بر بخش تولید کاهش یابد.

شش هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۴ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند. ۹۵ درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است. بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=25072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.