• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
4
عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

مولدسازی با فروش اموال متفاوت است

  • کد خبر : 39174
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
مولدسازی با فروش اموال متفاوت است
عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اگر یک سرمایه غیرمولد و غیربهره‌ور به یک سرمایه سودده برای دولت تبدیل شود، می‌توان گفت مولدسازی رخ داده است.

آرمان خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره طرح مولدسازی اظهار کرد: مولدسازی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و فعلاً در این حد است که به یک هیئت، اختیاراتی داده شده تا با واگذاری اموال غیرمنقول دولت، بتواند ارزش‌آفرینی کند.

وی افزود: مولدسازی یعنی به‌کارگیری و استفاده از سرمایه‌های بدون کاربرد دولتی به یک سرمایه در حال گردش و مولد.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: برداشت از مفهوم ظاهری مولدسازی این است که ساختمان و اموالی که متعلق به دولت است به هزینه‌های جاری تبدیل و صرف هزینه‌های رفاهی و پول کارکنان شود، درصورتی‌که معنای صحیح مولدسازی نیست.

خالقی با بیان اینکه اگر قرار است دولت از طرح مولدسازی برای هزینه‌های جاری استفاده کند، نام این طرح فروش اموال است، گفت: در این صورت این طرح کاملاً غیرعقلایی خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر قرار است یک سرمایه غیرمولد و غیربهره‌ور به یک سرمایه سودده برای دولت تبدیل شود، می‌توان گفت مولدسازی رخ داده است.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه هیئت مولدسازی باید برای سرمایه‌های به دست آمده از طرح مولدسازی را به خوبی برنامه‌ریزی کند، گفت: این هیئت باید محل مصرف را به خوبی شناسایی کند و پول به دست آمده از مولدسازی را در محل‌های مناسب هزینه کند.

خالقی خاطرنشان کرد: تزریق سرمایه برای کارگاه‌ها و شرکت‌هایی که به دلیل نداشتن سرمایه در مناطق محروم کلنگ خورده‌اند و با درصد کمی پیشرفت تولیدشان متوقف شده، از محل‌هایی است که سرمایه به دست آمده از مولدسازی باید در آن هزینه شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.