• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

معاون وزیر صنعت: ۸۰ درصد تمرکز بر ارتقای تولید واحدهای صنعتی موجود باشد

  • کد خبر : 12873
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
معاون وزیر صنعت: ۸۰ درصد تمرکز بر ارتقای تولید واحدهای صنعتی موجود باشد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم حفظ اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی موجود تاکید کرد و گفت: باید ۸۰ درصد تمرکز ما بر ارتقا تولید این واحدها باشد. به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن صالح نیا در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۱۷ مهر) […]

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم حفظ اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی موجود تاکید کرد و گفت: باید ۸۰ درصد تمرکز ما بر ارتقا تولید این واحدها باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن صالح نیا در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۱۷ مهر) با حضور اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری مشکل اصلی استان کرمانشاه است و بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی استان از همین بیکاری منشا می‌گیرد.

وی در خصوص راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: یکی از راهکارها تسهیل فضای کسب و کار است و باید ببینیم ۲۲۳ روزی که در این استان برای اخذ مجوز یک واحد تولیدی طول می‌کشد، مربوط به چه بخش‌هایی و به چه دلیل است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم توسعه صنایع کرمانشاه در چهار بخش اساسی برای کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد و افزود: سه بخش از این موارد صنایع معدنی، صنایع غذایی و صنایع خودرو است که باید زنجیره تولید آنها در کرمانشاه تکمیل شود.

صالح‌نیا خودروسازی را یکی از ظرفیت‌های گسترده استان کرمانشاه دانست و خاطرنشان کرد: خودروسازی کرمانشاه می‌تواند به ظرفیت تولید ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دستگاه در سال هم برسد و امیدواریم تا سال آینده ظرفیت تولید ۳۰ هزار دستگاه خودرو در کارخانه ایران خودرو کرمانشاه محقق شود.

به گفته این مسئول در صورت افزایش تولید این مجموعه، صنایع وابسته به خودرو از جمله قطعه سازی و مجموعه سازی نیز رونق خواهد گرفت و می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری استان را حل کند.

وی اظهار کرد: اما در بخش چهارم باید از واحدهای بزرگ و متوسط استان که تعداد آنها به ۱۰۰ واحد هم نمی‌رسد از نظر فناوری، تامین منابع مالی و ارتقا کیفیت حمایت و تجهیزات آنها را به روز کنیم و در کنار آن از توجه به واحدهای صنعتی کوچک که اکنون شرایط خوبی برای حمایت از آنها فراهم است، غافل نشویم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت حفظ اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی موجود را در کنار ایجاد اشتغال جدید ضروری خواند و یادآوری کرد: باید ۲۰ درصد توان خود را برای ایجاد واحدهای جدید و ۸۰ درصد توان را برای ارتقا تولید و اشتغال در واحدهای موجود بگذاریم.

صالح‌نیا با بیان اینکه دولت هم حمایت‌های لازم را در این خصوص از استانی مانند کرمانشاه انجام خواهد داد، افزود: باید اختیارات بیشتری به استان‌هایی از جمله کرمانشاه داده شود، زیرا این استان ظرفیت‌های قابل توجهی دارد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ای بین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه، استانداری کرمانشاه و کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای همکاری بیشتر به امضا رسید.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=12873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.