• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: آغاز عملیات ساخت ۵۰ ناحیه صنعتی روستایی در دهه فجر امسال

  • کد خبر : 16093
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۳۶
معاون وزیر صنعت اعلام کرد: آغاز عملیات ساخت ۵۰ ناحیه صنعتی روستایی در دهه فجر امسال

به گزارش  ایرنا از وزارتخانه یاد شده، «صادق نجفی» در نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۹۰ بیش از هزار میلیارد ریال بودجه پروژه های زیرساختی داشتیم که امسال به کمتر از ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده و این موضوع تامین زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار در شهرک […]

به گزارش  ایرنا از وزارتخانه یاد شده، «صادق نجفی» در نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۹۰ بیش از هزار میلیارد ریال بودجه پروژه های زیرساختی داشتیم که امسال به کمتر از ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده و این موضوع تامین زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی لازم است در تصویب بودجه سال ۹۷ نسبت به تامین مناسب زیرساخت های صنعتی به منظور جذب سرمایه گذاران توجه ویژه داشته باشند.
نجفی با اشاره به گزارش شورای عالی معماری و شهرسازی از وضعیت کشور در سال ۲۰۵۰ تاکید کرد: این گزارش نشان می دهد شمالغرب، شرق و مرکز کشور با کمبود منابع آبی روبه رو است و این سازمان برای مقابله با کم آبی در سال ۲۰۵۰ از اکنون به برنامه ریزی و اجرای تدابیر لازم پرداخته و برای آینده نگری در اشتغال روستاییان و فعالیت‌های صنعتی لازم است تا سازمان صنایع کوچک به اطلاع رسانی و آموزش بپردازد.

**استفاده از سربازان برای آموزش مقابله با کم آبی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سپاه و نهاد ریاست جمهوری نیز توافق شده تا هزار نفر از سربازان در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا در تخصص های مختلف برای آموزش روستاییان در فعالیت های صنعتی و آمادگی مقابله با کم آبی آماده و اعزام شوند.
نجفی گفت: علاوه بر توسعه صنعت و شهرک های صنعتی در مناطق برخوردار، باید برای فعالیت های صنعتی در دهستان ها نیز زیرساخت های مناسب را فراهم کرد تا افرادی که قصد دارند از فعالیت های کشاورزی به سمت فعالیت های صنعتی و توسعه صنایع دستی تغییر شغل دهند، با آموزش، اطلاع رسانی و فراهم شدن زیرساخت ها ساماندهی و استقرار یابند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به مدل مثلثی توسعه صنایع کوچک و متوسط، بیان کرد: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط در راس این مثلث قرار دارد در یک ضلع تامین سرمایه در گردش و در ضلع مقابل توسعه و ایجاد بازار است.
نجفی تاکید کرد: مدیریت اقتصادی جهادی در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تعریف شده و لازم الاجرا است.
به گزارش ایرنا، پیش از این «علی یزدانی» رئیس پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از ارایه تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد ۶ درصد به سرمایه گذاران طرح های صنعتی و تولیدی در نواحی و مناطق روستایی کم برخودار خبر داده بود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=16093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.