• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
9

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: روند روبه رشدی در رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی داریم

  • کد خبر : 28855
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: روند روبه رشدی در رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی داریم

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به  اینکه روند روبه رشدی در رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی داریم، گفت: رویدادهای استارتاپی را در این رابطه شروع کرده‌ایم؛ به طوری‌که در ماه‌های آتی رویداد استارتاپی کفش در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد. اصغر مصاحب در آیین آغاز به کار مرکز طراحی و […]

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به  اینکه روند روبه رشدی در رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی داریم، گفت: رویدادهای استارتاپی را در این رابطه شروع کرده‌ایم؛ به طوری‌که در ماه‌های آتی رویداد استارتاپی کفش در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

اصغر مصاحب در آیین آغاز به کار مرکز طراحی و مارکتینگ در تبریز، با بیان این‌که اهداف اصلی این مرکز ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: علی‌رغم این‌که مطرح می‌شود که ارتباطی بین صنعت و دانشگاه یا مجموعه های دانشی و فناوری و پژوهشی در سطح کشور وجود ندارد، اما این رویکرد به وجود آمده و از این فرصت صاحبان صنایع و دانشگاه‌ها استفاده می کنند.

وی  با بیان این‌که در بخش صنعت به سمت استفاده از ظرفیت های علمی کشور حرکت کرده‌ایم، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که دانشگاه‌ها باید از فرآیند آموزشی و پژوهشی بگذرند و به دوره‌های کارآفرینی وارد شوند؛ خوشبختانه نمونه بارز آن امروز مابین دانشگاه هنر تبریز و شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.

وی با بیان این‌که “طراحی” حلقه مفقوده صنعت است، خاطرنشان کرد: مراکز پژوهشی واحدهای دانش بنیان و فناور باید این نقیصه و کاستی را برای واحدهای صنعتی برطرف کنند که خوشبختانه سازمان صنایع کوچک در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

به گزارش ایسنا، مصاحب با بیان این‌که با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت علوم و وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیات علمی عملیاتی می‌شود، افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه کمک به افزایش شناخت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از فضای کار، تولید و صنعت، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده مفید و موثر از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات واحدهای صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت، انتقال و ترویج یافته‌های جدید و شناسایی فناوری‌های مورد نیاز و ارائه پیشنهاد برای تدوین و یا انتقال فناوری واحدهای صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های سازمان صنایع در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از محیط‌های فناور گسترده است، متذکر شد: در ۱۸ و ۱۹ آذرماه دو رویداد بین المللی در راستای رفع نیازهای فناورانه در حوزه صنعت در استان البرز برگزار خواهد شد و تمامی صاحبان صنایع می‌توااند از این فرصت بهره‌مند شوند.

مصاحب تصریح کرد: امید است این مرکز بتواند در رونق تولید و همچنین کمک به صنایع برای ورود به بازارهای جهانی قدم موثری بردارد.

گفتنی است؛  مرکز طراحی و مارکتینگ با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای ارائه خدمات به صنایع، شروع به فعالیت کرده و طراحی و توسعه محصول، طراحی بسته بندی، طراحی خدمات، طراحی هویت و برندینگ، تبلیغات و نمونه سازی سریع از خدمات مرکز طراحی و مارکتینگ هستند.

اهداف اصلی مرکز طراحی، ارائه ایده های خلاق در طراحی محصولات برای ایجاد ارزش افزوده و خلق طرح های نو برای رقابت با نمونه‌های خارجی محصول می‌باشد. پروژه‌های صنعتی در قالب طرح‌های فناورانه از طرف مدیران صنایع در اختیار اعضای هیئت علمی و دانشجویان قرار می‌گیرد و پس از  طی مراحل تحقیق و توسعه محصول در مرکز برای تولید به واحدهای صنعتی فرستاده می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=28855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.