• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7156اخبار امروز : 5
7

مصرف کالا باید به شکل عملی استاندارد محصولات را تصدیق کند

  • کد خبر : 13023
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مصرف کالا باید به شکل عملی استاندارد محصولات را تصدیق کند

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه مردم به عنوان یک مصرف‌کننده زمانی که علامت استاندارد را بر روی کالا مشاهده می‌کنند، به یک اطمینان خاطر دست پیدا می‌کنند، گفت: اما مصرف آن کالا به شکل عملی بایستی این اطمینان خاطر را تقویت کند. دکتر فیروز ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا- […]

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه مردم به عنوان یک مصرف‌کننده زمانی که علامت استاندارد را بر روی کالا مشاهده می‌کنند، به یک اطمینان خاطر دست پیدا می‌کنند، گفت: اما مصرف آن کالا به شکل عملی بایستی این اطمینان خاطر را تقویت کند.
دکتر فیروز ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: امروزه بخش زیادی از کالاهای ما مشمول استاندارد اجباری هستند. همچنین یکسری از کالاهای ما استاندارد تشویقی دارند و برخی از کارخانه‌ها به دنبال اخذ استانداردهای تشویقی بوده و بسیار مایل هستند به سمت استانداردهای اجباری نیز پیش بروند.
وی با بیان اینکه بحث استاندارد موضوعی است که امکان دارد در بدو ورود، کارخانجات را دچار گرفتاری‌ها و بوراکراسی اداری کند، عنوان کرد: اما در نهایت زمانی که نشان استاندارد اخذ شود، یک اطمینان خاطر برای مصرف‌کنندگان این تولیدات ایجاد می‌شود.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم به ادامه رقابت در بازارهای داخلی و منطقه‌ای فکر کنیم، بایستی کارخانجات نیز از این دست استانداردها استقبال کنند.
دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از اقتصاد و تولید ما زیرزمینی و از دید مسئولان پنهان مانده، تصریح کرد: ما تولیدات زیرپله‌ای فراوانی داریم. همچنین در عرصه تجارت و بازرگانی نیز متاسفانه شاهد اقتصاد زیرزمینی هستیم.
وی ادامه داد: اگر بناست تولید ما به لحاظ کیفی، مصرف‌کنندگان خود را راضی کند و با استقبال مواجه شود، باید به سمت اخذ استانداردها گام بردارد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: همچنین در کشورهای پیشرفته استانداردهای کارخانه‌ای از استانداردهای دولتی فراتر است. بنابراین رمز ماندگاری در بازار، کالای باکیفیت است تا مردم بتوانند به طور پیوسته و با اطمینان خاطر محصولات خود را خریداری کنند.
دکتر ابراهیمی با بیان اینکه مردم به عنوان یک مصرف‌کننده زمانی که علامت استاندارد را بر روی کالا مشاهده می‌کنند، به یک اطمینان خاطر دست پیدا می‌کنند، گفت: اما مصرف آن کالا به شکل عملی بایستی این اطمینان خاطر را تقویت کند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون مردم با دیدن علامت استاندارد بر روی محصولات به اطمینان خاطر دست می‌یابند اما باید کیفیت و تمامی موارد از طریق بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: فعالان اقتصادی باید تولیدات خود را به روزرسانی کنند. اگر این مولفه‌ها رعایت شود، نظر مخاطب نیز همواره جلب خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.