• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
11

مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان:رشد اکتشاف، استخراج و فرآوری بیشترین کمک را به رشد اشتغال منطقه می‌کند

  • کد خبر : 30874
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان:رشد اکتشاف، استخراج و فرآوری بیشترین کمک را به رشد اشتغال منطقه می‌کند

عبدالله کاردانی، مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان درباره توانمندی‌های معدنی این استان به «روزگار معدن» گفت: کردستان با داشتن معادن غنی و متنوع از قبیل آهن، سیلیس، طلا، انواع ‌سنگ تزئینی و مرمر از نظر ذخایر معدنی رتبه ششم کشور را دارد؛ بنابراین اگر مواد معدنی این منطقه به درستی استخراج‌شده و شرایط […]

عبدالله کاردانی، مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان درباره توانمندی‌های معدنی این استان به «روزگار معدن» گفت: کردستان با داشتن معادن غنی و متنوع از قبیل آهن، سیلیس، طلا، انواع ‌سنگ تزئینی و مرمر از نظر ذخایر معدنی رتبه ششم کشور را دارد؛ بنابراین اگر مواد معدنی این منطقه به درستی استخراج‌شده و شرایط برای فرآوری آنها فراهم باشد، به‌طور قطع می‌توان گفت که معدن به توسعه اقتصادی این استان کمک می‌کند.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان با اشاره به نقش‌آفرینی معدن در اشتغال استان گفت: رشد اکتشاف، استخراج و فرآوری بیشترین کمک را به رشد اشتغال منطقه می‌کند. ایجاد شغل در منطقه به معنی جلوگیری از یک عمل خلاف یا نامتعارف مثل کولبری و دستفروشی است. از آنجایی‌که اهالی باید خرج زندگی خود را بدهند به ناچار سمت کولبری می‌روند؛ اما اگر معادن فعال شوند به‌طور حتم دیگر کسی حاضر نیست جان خود را برای ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان به خطر بیندازد. کاردانی با اشاره به شرایط اقتصادی ضعیف استان کردستان بیان کرد: امروز شرایط اقتصادی کشور نابسامان است و استان کردستان هم از این وضعیت بی‌تاثیر نیست. به این دلیل که کردستان جزو مناطق کم‌برخوردار است، بیشتر از این مهم تاثیر گرفته است. به هر حال معادن در سال‌های اخیر رشد کرده‌اند و زنجیره تولید را به حرکت در آورده‌اند. در این بین ما هم انتظار داریم معادن استان رشد بیشتری داشته باشند. او تاکید کرد: مسئولان باید کمک کنند پروژه‌های معدنی که با حضور مسئولان بلندمرتبه کلنگ‌زنی شده‌اند، اجرایی شوند و نه اینکه در گوشه‌ای خاک بخورند.

نیاز به ثبات اقتصادی

مدیرعامل خانه صنعت و معدن استان کردستان با اشاره به درخواست خود از دولت اظهار کرد: انتظار داریم دولت ثبات اقتصادی را فراهم و سعی کند تحت هر شرایطی وضعیت اقتصاد کشور را تثبیت کند. به این دلیل که ضعف در تثبیت این مهم مانع فعالیت و رونق استان می‌شود. کاردانی با انتقاد از نرخ بهره بالای بانک‌ها گفت: با این میزان از بهره‌ای که بانک‌ها می‌گیرند، تولید در بخش معدن نمی‌تواند در سطح جهانی رشد کند. از دولت خواهش می‌کنیم، اعتبارات با تسهیلات ویژه در اختیار بخش معدن و تولید استان قرار دهد. همچنین شرایط را برای اخذ تسهیلات و کاهش نرخ سود بانکی در بخش معدن ساده کند. او تاکید کرد: صادرات مواد معدنی باید رقابت‌پذیر باشد تا فعالان این بخش توانمندی‌های خود را در عرصه جهانی نشان دهند. این مهم با حمایت دولت می‌تواند ثمربخش واقع شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=30874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.