• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

لزوم نوسازی صنعت دارو و توسعه صادرات

  • کد خبر : 36491
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
لزوم نوسازی صنعت دارو و توسعه صادرات
تهران- ایرنا- مدیرکل صنایع غذا و داروی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اهمیت نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات، رفع موانع صادراتی و نیز لزوم هم‌گرایی همه فعالان صنعت داروسازی کشور، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت و به نقل از ایرنا، «علیرضا شه‌پرست» با تاکید بر پشتیبانی همه جانبه وزارت صمت از صنعت داروسازی کشور، افزود: ارتباط نظام‌مند با تشکل‌ها و سندیکاهای صنعت دارو و برگزاری نشست‌های تخصصی مستمر با فعالان این حوزه همواره در دستور کار دفتر تخصصی غذا و داروی وزارت صمت قرار داشته و نگاه به نخبگان و انجمن‌های تخصصی در این حوزه یک نگاه راهبردی و اجرایی است.

«محمد عبده‌زاده»، رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران نیز بر اهمیت جایگاه وزارت صمت در رشد و ارتقای این صنعت تاکید کرد و به بیان چالش‌ها، مشکلات و کمبودهایی مانند نیازمندی صنعت داروی کشور به بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات، مشکلات تامین نقدینگی، صادرات و قیمت‌گذاری پرداخت.

وی خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای رفع مشکلات این صنعت راهبردی شد.

در ادامه این نشست، «هاله حامدی‌فر» نایب رئیس هیئت مدیره و همچنین دبیر و سایر اعضای هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی به بیان مشکلات این حوزه و پیشنهادهای خود برای رفع آن‌ها پرداختند و ضمن استقبال از رویکرد جدید وزارت صمت در حوزه تولید دارو بر اهمیت صادرات و ارتقای تراز تجاری صنعت داروسازی، تأکید کردند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=36491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.