• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 7135اخبار امروز : 0
23

لزوم افزایش اختیارات مدیرکل تأمین اجتماعی اصفهان

  • کد خبر : 38723
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
لزوم افزایش اختیارات مدیرکل تأمین اجتماعی اصفهان
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: افزایش اختیارات مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان برای حل مشکلات صنایع و کاهش مراجعات به تهران ضروری است.

به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران و به نقل از خبرنگار مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی صبح پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان جامعه صنعت و معدن با مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: اخیراً امکان حضور نماینده خانه صنعت و معدن در شورای حل اختلاف امور مالیاتی با پیگیری‌های مختلف محقق شده و هر کدام از اعضا که تمایل دارند می‌توانند برای حضور در این شورا ثبت نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی با تأمین اجتماعی افزود: می‌توان با تعامل بسیاری از مسائل را برطرف کرد و این امر مستلزم برگزاری جلسات مستمر است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه کارگران با مشکلات بهداشت و درمان رو به رو هستند و باید تأمین اجتماعی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد، ابراز داشت: اصفهان استان کارگری است و باید توجه ویژه ای به این استان صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ضروری است میزان اختیارات مدیران تأمین اجتماعی، استاندار و دیگر مسئولان مرتبط با این حوزه در اصفهان افزایش یابد چرا که صنایع مجبور هستند برای پیگیری هر مسأله‌ای به تهران بروند.

رفتار نامناسب در برخی شعب تأمین اجتماعی اصفهان

همچنین محمدرضا برکتین، عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان نیز در این آئین با اشاره به وجود برخورد سلیقه‌ای در برخی شعب تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: عمل خلاف قانون یک موضوع است و برخی رفتارهای نامناسب در شعب یک مساله است.

وی افزود: سیستم بر علیه ما است، کدام قانون می‌گوید کسی که بدهکار است لیست پذیرفته نشود در این زمینه خانه صنعت آمادگی دارد که در راستای حمایت قانونی دفاع کند.


میزان بدهی به تأمین اجتماعی اصفهان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

همچنین مرتضی حاجی کاظمی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه پشتیبانی از نیروی کار و کارفرما وظیفه اصلی تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: در این زمینه کوتاهی نخواهیم داشت و کارگر و کارفرمایان باید باور داشته باشند که تأمین اجتماعی در کنار آنها است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از نرخ حق بیمه سهم دولت است، اضافه کرد: از سویی باید توجه داشت که دولت و دیگر بخش‌ها بدهی‌های زیادی به تأمین اجتماعی دارند، پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۱ اضافه شدن ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به دیون است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: وظیفه تأمین اجتماعی حمایت از تولید است، ما قصد داریم مأموریت سازمان را به بهترین شکل انجام دهیم، برخی از پرونده‌هایی که در ستاد تسهیل مطرح می‌شود را می‌توان در شعب برطرف کرد.

وی در خصوص برخورد سلیقه‌ای در شعب تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: ۸۰ درصد نیروهای ما رفتار خوب دارند و ممکن است ۲۰ درصد دارای اشکالاتی باشند.

حاجی کاظمی با بیان اینکه اغلب شکایات بین کارفرما و تأمین اجتماعی به دیوان کشیده می‌شود، گفت: در این زمینه باید یادآور شویم که وظیفه دیوان منطبق کردن دستورالعمل‌های ما با قانون است.

وی با بیان اینکه در حسابرسی ایراداتی را داریم که باید برطرف شود، افزود: باید توجه داشت که دلیل عمده پنج هزار پرونده اختلاف موجود در تأمین اجتماعی استان اصفهان اصلاح عناوین شغلی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه برخی صنایع بدهی‌های میلیاردی به تأمین اجتماعی دارند، ادامه داد: بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی هم نجومی شده است، ما نمی‌خواهیم حتی مانع اشتغال یک نفر هم باشیم اما باید پیگیر مطالبات نیز باشیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=38723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.