• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
19

قطعی برق واحدهای تولیدی از چند روز آینده| خاموشی صنایع با اعلام قبلی انجام می‌شود

  • کد خبر : 38708
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
قطعی برق واحدهای تولیدی از چند روز آینده| خاموشی صنایع با اعلام قبلی انجام می‌شود
از چند روز آینده قطعی برق در واحدهای تولیدی آغاز می‌شود و باید به طور حتم خاموشی صنایع به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌ها با اعلام قبلی صورت بگیرد.

به گزارش خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای قطعی برق صنایع در تابستان اشاره کرد و گفت: طبق صحبت‌های انجام شده برنامه‌هایی برای قطعی برق واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده اما هنوز جدول زمان‌بندی آن را در اختیار ما قرار ندادند.

خالقی افزود: از چند روز آینده قطعی برق در واحدهای تولیدی آغاز می‌شود و واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ تحت شعاع این معضل قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ جزو اهداف اصلی قطعی برق هستند، ادامه داد: وزارت نیرو این برنامه را در اختیار شرکت توزیع نیروی برق قرار داده است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه قرار است قطعی برق واحدها یک روز در هفته و برای حدود هشت ساعت باشد، گفت: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌ها، باید به طور حتم قطعی برق صنایع با اعلام قبلی صورت بگیرد، زیرا سال گذشته شرکت‌های فولادی، سیمانی و معدنی خسارت سنگینی را تحت تاثیر چنین اتفاقی متحمل شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته قطعی برق باعث ایجاد آسیب به خطوط تولید و مواد اولیه شده بود، گفت: با توجه به چنین مسأله‌ای نباید قطعی برق به صورت غافلگیرانه انجام شود زیرا دستگاه‌ها و ماشین آلات با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

به گفته خالقی، طبق قانون اگر قطعی برق بدون اطلاع قبلی باشد، شرکت ها اجازه شکایت خواهند داشت و می‌توانند طلب خسارت کنند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه سال گذشته اعتراضات زیادی نسبت به قطعی‌های یکباره برق وجود داشت، گفت: این امر باعث شد تا پیگیری‌های مختلف از مراجع مختلف صورت گیرد تا این اتفاق دیگر برای امسال تکرار نشود.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده جدولی برای قطعی برق امسال واحدها تهیه شده و در اختیار کارخانجات قرار می‌گیرد.

خالقی تاکید کرد: با چنین اتفاقی شاهد کاهش خسارات وارده به دستگاه‌ها، ماشین آلات و مواد اولیه خواهیم بود اما کاهش تولید امری بدیهی است که واحدهای تولیدی هر سال در تابستان با این مساله مواجه هستند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=38708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.