• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

قانون «حداکثر استفاده از توان داخل» بدون جرم‌انگاری، بی‌ارزش است

  • کد خبر : 17415
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۵:۵۶
قانون «حداکثر استفاده از توان داخل» بدون جرم‌انگاری، بی‌ارزش است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، قانون حداکثر استفاده از توان داخل را یکی از مهم ترین قوانین حمایت از تولید ملی دانست. محمد باقر الفت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جرم انگاری در قانون یکی از اساسی ترین مسائلی است که می تواند اجرای قانون را تضمین کند و مانع […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، قانون حداکثر استفاده از توان داخل را یکی از مهم ترین قوانین حمایت از تولید ملی دانست.

محمد باقر الفت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جرم انگاری در قانون یکی از اساسی ترین مسائلی است که می تواند اجرای قانون را تضمین کند و مانع از انحراف در عمل به قانون شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه در قوانین حمایتی کشور، صرفا بر دولت تکلیف شده است تا قانون را اجرا کند، افزود: این درحالی است که باید علاوه بر تکلیف کردن مجری به اجرای مفاد قانون، جرم انگاری نیز انجام شود.

این مقام قضایی اظهار داشت: اگر در قوانین جرم انگاری انجام شود، عمل نکردن به قانون توسط مجریان مصداق جرم محسوب می شود و طبق قانون پیگرد قانونی دارد.

الفت با تاکید بر اینکه اگر قانون گذار به مقوله جرم انگاری توجه نکند، تصویب قانون هیچ ارزشی ندارد گفت: نمایندگان محترم مجلس در اصلاح و تدوین قانون حداکثر استفاده از توان داخلی بایستی جرم انگاری کنند تا هیچکس نتواند با انحراف از قانون موجب تضعیف تولید داخلی شود.

وی افزود: به طورطور م باید سامانه هایی درخصوص مقابله با قاچاق راه اندازی شود که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال، این اقدام مثبت و موثر هنوز انجام نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه  با اشاره به اینکه عدم اراده برخی از دستگاه ها در ایجاد سامانه ناشی از عدم جرم انگاری است، اظهار داشت: باید در قوانین حمایتی و کنترلی مقوله جرم انگاری مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.