• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
5
رییس هیات امنا خانه صمت جوانان ایران به ایرنا اعلام کرد؛

«فاطمی امین»؛ امین‌ترین فرد برای وزارت صمت است/ استیضاح ضربه بزرگی به تولید وارد می‌کند

  • کد خبر : 39464
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
«فاطمی امین»؛ امین‌ترین فرد برای وزارت صمت است/ استیضاح ضربه بزرگی به تولید وارد می‌کند
تهران- ایرنا- رییس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه فاطمی امین وظایف خود را در وزارت صمت به خوبی انجام داده و عملکرد مثبتی دارد، گفت: وی امین‌ترین فردی است که می‌توان وزارت صمت را به آن سپرد، عملکرد وی را قبول داریم و به طور کامل تایید می‌کنیم.

«سید علی صدری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا عملکرد «فاطمی امین» به عنوان وزیر صمت را مورد ارزیابی قرار داد، افزود: «فاطمی امین» بیش از یک سال و نیم است که به عنوان وزیر صمت در این وزارتخانه مشغول است، زمانی که یک وزیر مشغول به کار می‌شود ایده‌ و تفکراتی را در حوزه فعالیت خود دارد که نمی‌توان در کوتاه‌مدت نسبت به مثبت و منفی بودن آن اظهارنظر کرد.

وی تاکید کرد: از زمانی که فاطمی امین در این حوزه آغاز به فعالیت کرد؛ برنامه‌هایی به مرحله اجرا رسیدند که بیشتر جزو برنامه‌های زیرساختی بودند.

اجرای مدیریت نوین علمی در وزارت صمت توسط فاطمی امین

صدری خاطرنشان کرد: فاطمی امین نوع مدیریت سنتی حاکم بر این وزارتخانه را به سمت مدیریت نوین علمی حرکت داد و با سامانه‌ها و زیرساخت‌های جدیدی ایجاد شده توانست به سمتی برود که وضعیت وزارت صمت را بر مدار مدیریت نوین قرار دهد.

رییس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران اعلام کرد: ارزیابی و خروجی فعالیت فاطمی امین نیازمند زمانی است و باید صبر کرد تا برنامه‌ها به اجرا برسند و در نهایت در آن زمان عملکرد وزیر مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد.

وی عملکرد فاطمی امین به عنوان وزیر صمت را مناسب و مثبت تعریف کرد و گفت: استیضاح، حق مسلم نمایندگان مجلس است، اما در حقیقت مساله استیضاح وزیر صمت بیشتر مربوط به استیضاح سیاسی است تا استیضاح عملکردی.

استیضاح دردی را از مشکلات کشور دوا نمی‌کند

صدری با اعتقاد بر اینکه استیضاح دردی را از مشکلات کشور دوا نمی‌کند، اظهار داشت: اکنون برنامه‌های خوبی در وزارت صمت اجرایی شده و تیم اجرایی درستی در این وزارتخانه در حال فعالیت هستند.

رییس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه استیضاح فاطمی امین انجام اقدامات مهم را عقب می‌اندازد و ضربه بزرگی را به بخش خصوصی و تولید وارد خواهد کرد، گفت: این اتفاق انجام اقدامات مربوط به وزارت صمت را حدود هشت ماه عقب می‌اندازد و این وزارتخانه را با مشکل مواجه می‌کند.

نمایندگان به دنبال رفع دغدغه تولید باشند

وی اظهار داشت: بهتر است نمایندگان به جای آنکه اقدام نظارتی انجام دهند؛ به دنبال رفع دغدغه تولید باشند، اکنون در این وضعیت با استیضاح وزیر صمت مشکلی برطرف نمی‌شود.

صدری نقدینگی را معضل اصلی وضعیت تولید دانست و گفت: رفع این مساله در اختیار وزارت صمت نیست بلکه در حیطه وظایف بانک‌ها قرار دارد؛ با توجه به چنین مساله‌ای بهتر است نمایندگان به سمت بانک‌ها حرکت کنند و فشار را به این سمت وارد کنند.

فاطمی امین وظایف خود را به خوبی انجام داده است

به گفته رییس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، وزیر صمت تکالیف و وظایف خود را به خوبی اجرا کرده است؛ این نوع تفکر در مورد استیضاح از نوع استیضاح عملکردی یا نحوه مدیریت نیست.

وی تاکید کرد: این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم، فاطمی امین امین‌ترین فردی است که می‌توان وزارت صمت را به آن سپرد، فاطمی امین را به کامل تایید می‌کنیم و عملکرد وی را قبول داریم.

صدری اعلام کرد: به دنبال این هستیم که فاطمی امین در این وزارتخانه ماندگار شود و برنامه‌های خود را اجرایی کند.

فاطمی امین وظایف خود را در وزارت صمت به خوبی انجام داده است

رییس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به معضل صنعت خودرو در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه خودرو در کشور و در خانواده‌های ایرانی به یک وسیله سرمایه‌ای تبدیل شده است؛ برخی از مردم بر سر مساله خودرو هجمه‌هایی را ایجاد می‌کنند که گریبان این وزارتخانه را می‌گیرد، هر فرد دیگری هم که به جای فاطمی امین، وزیر صمت بود اکنون از سوی نمایندگان استیضاح می‌شد.

وی با بیان اینکه خودروساز هیات مدیره دارد و می‌تواند مسایل را برطرف کند، گفت: معضل اصلی بازار خودرو مربوط به تحریم است که باعث عدم ورود قطعات به کشور شده است، زمانی که در این صنعت با کمبود قطعه مواجه می‌شویم، تولید خودرو هم با مشکل همراه خواهد شد.

صدری بیان کرد: مطرح شدن این مسایل از سوی نمایندگان بهانه است؛ زیرا فاطمی امین تاکنون وظایف خود را در وزارت صمت به خوبی انجام داده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39464
  • نویسنده : محمد رضا فلاحی
  • منبع : https://www.irna.ir/
  • 321 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.