• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
7
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی:

عملکرد وزیر صمت قابل قبول است/ کاستی‌های صنعت از دیگر بخش‌ها تحمیل شده است

  • کد خبر : 39458
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
عملکرد وزیر صمت قابل قبول است/ کاستی‌های صنعت از دیگر بخش‌ها تحمیل شده است
تهران- ایرنا- رئیس‌خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: وزیر صمت عملکرد قابل قبولی داشته، البته کاستی‌هایی نیز در این مسیر بوده اما کاستی‌ها بیشتر از جوانب دیگری به این وزارتخانه تحمیل شده است.

به گزارش ایرنا، «فیروز ابراهیمی» رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با ایرنا درباره استیضاح «رضا فاطمی امین» گفت: در این که تیم اقتصادی دولت نیاز به یکسری تغییرات داشته، تردیدی نیست و به نظر من این تغییرات انجام شده است. زمانی که وزارت صمت در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد، نتیجه این است که بالاترین رشد اقتصادی را در یک سال گذشته داشته است.

وی افزود: تیم حاضر در وزارت صمت و در راس آن‌ها دکتر فاطمی امین، وزارت صمت را متحول کردند و تغییر ساختارهایی که انجام شد بسیار ارزشمند است؛ اما برای مشاهده و لمس خروجی اقدامات، زمان بیشتری لازم است.

ابراهیمی درباره ارزش افزوده و رشد اقتصادی که در حوزه صنعت رخ داده، تاکید کرد: صنعت کشور بیش از ۲ برابر متوسط اقتصاد کشور، رشد داشته و این نشان می‌دهد که وزیر این وزارتخانه عملکرد قابل قبولی داشته است. البته کاستی‌هایی نیز وجود دارد که در آن تردید نداریم و کاستی‌ها، بیشتر از جوانب دیگری به این وزارتخانه تحمیل می‌شود. به طور مثال ما در حوزه برگشت ارز حاصل از صادرات مشکل داریم و رفتاری که به این واسطه با تولید و واحدهای تولیدی صادرات‌ محور می‌شود، مربوط به وزارت صمت نیست اما در واقع تاوان آن را وزیر و تیم او می‌دهند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی تصریح کرد: مسئله دیگر مشکل نقدینگی در حوزه صنعت است. از مهر سال گذشته نظام بانکی بر روی تولید قفل شده و این در اختیار وزارت صمت و وزیر آن نیست.

ابراهیمی گفت: در حوزه خودرو نیز مسئله ریشه‌دارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد. وقتی بیش از ۴ دهه صنعت خودرو با یک عملکرد غیرعلمی پیش بردیم، توقع معجزه داشتن در این مدت‌زمان محدود، توقع بیهوده‌ای است.

وی در پایان گفت: آن چیزی که واقعیت دارد، عملکرد قابل دفاع وزیر صمت و تیم مدیریتی آن وزارتخانه داشته است. البته نقایصی نیز داریم که متاسفانه از حوزه‌های دیگر بر این حوزه تحمیل شده است. امیدوارم مجلس باید این تدبیر را داشته باشد و به فاطمی‌امین فرصتی برای اتمام و به نتیجه رسیدن برنامه‌های خود بدهند. قطع به یقین در پایان دولت بهترین عملکرد را در این وزارتخانه شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=39458
  • نویسنده : محمد رضا فلاحی
  • منبع : https://www.irna.ir/
  • 393 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.