• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
15

 عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:عواملی هستند که دست و پای صنعت را چسبیده و جلوی حرکت آن را گرفته اند

  • کد خبر : 29636
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
 عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:عواملی هستند که دست و پای صنعت را چسبیده و جلوی حرکت آن را گرفته اند

 عضو هیات مدیره خانه صنعت گیلان نیز به مشکلات بخش تولید اشاره وهماهنگ بودن  و همگام شدن مراکز تصمیم گیری ها را برای پیشبرد امور در بخش تولید ضروری دانست.  ابراهیم آسایش اظهار داشت : عواملی هستند که دست و پای صنعت را چسبیده و جلوی حرکت آن را گرفته اند. وی با تاکید بر […]

 عضو هیات مدیره خانه صنعت گیلان نیز به مشکلات بخش تولید اشاره وهماهنگ بودن  و همگام شدن مراکز تصمیم گیری ها را برای پیشبرد امور در بخش تولید ضروری دانست.

 ابراهیم آسایش اظهار داشت : عواملی هستند که دست و پای صنعت را چسبیده و جلوی حرکت آن را گرفته اند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت و کنترل بر منابع مالی  تخصیصی به بخش صنعت بیان کرد: برنامه ریزی می کنیم که صنعت طی یک بازه زمانی رشد داشته باشد اما پولش یکباره جایی دیگر هزینه می شود ، اگرچه ، سیستم های کنترلی اکنون در حال شکل گرفتن است  اما تا زمانی که کنترلی روی  این سیستم ها  نباشد ، نمی توان از صنعت انتظاری برای رشد داشت .

وی سیستم بانکی را یکی از بزرگترین معضلات  صنعت استان عنوان و بیان کرد: متاسفانه با وجود تاکید مسئولان استانی بانک ها همکاری لازم را با تولید کنندگان نمی کنند البته تمام این قضایا دارد ، پیگیری می شود که ما در خانه صنعت، معدن و تجارت همدوش با سازمان صمت موضوعات را پی جویی می کنیم.

وی با بیان اینکه همه واحدها برای تامین مواد اولیه شان به درصدی نیاز به سرمایه در گردش دارند، اظهار کرد: اکنون شرایطی نیست که واحد تولیدی توسعه داشته باشد، بیشتر تلاش برای حفظ واحدهای تولیدیست ، که این چالش با سرمایه در گردش رو برو خواهد شد .

عضو هیات مدیره خانه صنعت گیلانامنیت و ارتقای امنیت سرمایه گذاری را با اهمیت دانست و گفت: سرمایه گذار نیاز دارد که در جایی که قرار است، سرمایه گذاری انجام دهد، احساس امنیت را داشته باشد .

وی گفت: برای جلب سرمایه گذاران باید برای ایجاد  امنیت سرمایه گذاری تسهیلاتی را بوجود آوریم که  سرمایه گذار را راغب به انجام این کار کند.

با بیان اینکه در کمیسیون های پایش کسب و کار پیگیر  مشکلات  این بخش هستیم، اظهار کرد:  خوشبختانه بخش پژوهش های اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیگیر رونق تولید هستند و مواردی را پیگیری می کنند که  در سایه آن موضوعاتی  همچون مجوزهای کسب وکار ، ارتقای امنیت سرمایه گذاری ، پاسخگویی سریع به واحدهای تولیدی، حمایت از تولید ملی در مقابل کالاهای وارداتی ، تسهیل در پرداخت مالیات به نتیجه رسیده  تصویب شده است.

وی اضافه کرد:  حتی پیش بینی شده اگر واحدی مالیاتش را تقسیط کرد اما نتوانست به موقع پرداخت کند ، مهلت پرداخت را تمدید کنند که درصورتی که این اقدامات اجرایی شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی یادآورشد: در حال حاضربا وجود تلاش دولتسیستم بانکی همچنان مقاومت می کنند و سخت گیری های شان نسبت به گذشته بیشتر شده است.

آسایش در ادامه  به ثمره تورم بر تولید واشاره و بیان کرد: قتی کالا  در بازار تورم داشته باشد ، در انبارهای خودمان نمی توانیم بدلیل تورم بخشی از کالاهایی که باید برای چندین ماه داشته باشیم، ذخیره کنیم .

وی اضافه کرد: همچنین در خریدهای مان برای مواد اولیه باید ۱۵ درصد پول ما باید بیشتر نزد آنها بماند که در واقع اینجاست کمبود نقدینگی پیدا می کنیم  بدلیل  تورمی  که از بیرون بر  تولید کنندگان وارد می شود.

وی تاثیر تورم را همچنین در میزان فروش ارزیابی و بیان کرد: تورم که ایجاد می شود چه کالاهایی که باید انبارش کنند و چه کالاهایی که باید بفروشند، نقد فروش نمی رود و اگر افزایش پیدا کرد  کارخانه هم مجبور به افزایش قیمت است ، چرا که علاوه بر افزایش تحمیلی ، حقوق کارکنان و کارگران  واحد تولیدی را نیز باید افزایش دهد تا هزینه ها و درآمد متناسب تر شود.

وی همچنین ضمن قدر دانی از حمایت های دولت از تولید کنندگان به بحث قیمت گذاری توسط دولت اشاره و بیان کرد: اگر به هر دلیل مولفه ها تغییر کند اما اجازه تغییر قیمت را نداشته باشد، تولید کننده مجبور است ان تغییر را از جیب بپردازد.

آسایش افزود: موضوع دیگر نوسانیست که بر اثر تصمیم گیری ها اتفاق می افتد، وقتی قیمت ها توسط دولت ثابت نگاه داشته شود ، و به هر دلیلی مولفه ها  تغییر می یابد از زمان شروع تغییر تا زمان تصویب تغییر مجدد زمان می بردکه طی این مدت بایستی  تولید کننده این هزینه ها را از جیب بپردازد یعنی تولید کننده آسیب می بیند

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=29636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.