• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
32

عدم تامین تقاضای بازار مشکل فعلی صنعت و بازار خودرو است

  • کد خبر : 38638
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۴۵
عدم تامین تقاضای بازار مشکل فعلی صنعت و بازار خودرو است
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن تایید ضرورت حذف قرعه‌کشی به این نکته اشاره کرد که در صورت حذف قرعه‌کشی چگونه می‌توان خلاء موجود در بازار خودرو را مرتفع کرد تا بدین ترتیب تشکیل صف خرید خودرو از میان برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از خبرخودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن تایید ضرورت حذف قرعه‌کشی به این نکته اشاره کرد که در صورت حذف قرعه‌کشی چگونه می‌توان خلاء موجود در بازار خودرو را مرتفع کرد تا بدین ترتیب تشکیل صف خرید خودرو از میان برداشته شود.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: تیراژ فعلی خودروسازان پاسخگوی تقاضای بازار نیست و از سوی دیگر به دنبال توقف واردات و بروز کمبود در این بازار، پس از پیروی از روش‌هایی همچون برقراری ترتیب در ثبت‌نام، قرعه‌کشی تنها راهکار در دسترس و مناسب برای فروش خودرو در شرایط کنونی است.

وی موضع وزارت صمت در حذف قرعه‌کشی را مناسب ارزیابی کرد اما به این نکته اشاره کرد که در صورت حذف قرعه‌کشی چگونه می‌توان خلاء موجود در بازار خودرو را مرتفع کرد تا بدین ترتیب تشکیل صف خرید خودرو از میان برداشته شود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: در نهایت پس از اینکه مشخص شد توان تامین تقاضای بازار و حذف قرعه‌کشی وجود ندارد، از ادامه قرعه‌کشی از مسیر سامانه‌های تنظیمی وزارت صمت سخن به میان آمد.

خالقی گفت: برنامه وزارت صمت در راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش و الزام تمامی خودروسازان کشور اعم از دو خودروساز بزرگ و بخش خصوصی به قرعه‌کشی محصولات از طریق این سامانه و در نتیجه تغییر رویه در نوع قرعه‌کشی و اقداماتی از این دست، تفاوتی در اصل موضوع کمبود خودرو در بازار ایجاد نمی‌کند و موجب رفع این مشکل نخواهد شد.

وی افزود: مگر تیراژ خودروهای تولیدی خودروسازان نسبت به گذشته تفاوت کرده یا از میزان تقاضا و یا مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار که موجب تشکیل صف خرید شده، کاسته شده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد: بازار خودرو می‌بایست به اندازه کافی اشباع شود تا همچون سایر کشورها امکان انتخاب آپشن، رنگ، زمان تحویل و خرید اقساطی خودرو به سهولت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

خالقی با تصریح بر اینکه امکان حذف قرعه‌کشی وجود ندارد مگر اینکه واردات خودرو به داخل میسر شود، گفت: در این صورت صف قرعه‌کشی برای خودروهای داخلی کوتاه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله زمانی از ثبت‌نام تا تحویل خودرو، کیفیت پایین و فاصله قیمتی خودروهای مورد تقاضا با نرم جهانی که همگان بر آن متفق‌القول هستند، نمره قبولی برای خودروسازان از منظر اقتصاد مورد تردید است. روش‌های کنونی موجب تشکیل صف طولانی در یک فضای محدود شده، در صورتی که در یک شرایط رقابتی و آزاد، آیا این خودروها توانایی جلب نظر مشتریان را خواهند داشت.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد: شرایط کنونی موجب ورود آسیب به قطعه‌ساز و مشتری شده و خودروساز نیز مبتلا به عارضه مزمن اقتصادی گردیده که اصلاح آن نیازمند اراده و اقدام جدی و قوی است تا این مشکلات برطرف شود و در غیر این صورت در یک فضای رقابتی، کیفیت و قیمت تولیدات خودروسازان به زیان آنها تمام می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=38638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.