• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
12

طرح تحول سلامت به هيچ وجه از دستور كار دولت خارج نمي شود/ سياست هاي توسعه اي زماني موفق است كه متكي به علم و فناوري باشد

  • کد خبر : 15807
  • ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
طرح تحول سلامت به هيچ وجه از دستور كار دولت خارج نمي شود/ سياست هاي توسعه اي زماني موفق است كه متكي به علم و فناوري باشد

معاون اول رييس جمهور طرح تحول سلامت را كاري بزرگ و پراهميت دانست و با تاكيد بر اينكه اجراي اين طرح نيازمند ريسك و شجاعت در تصميم گيري بود، گفت: اطمينان مي دهم كه طرح تحول سلامت به هيچ وجه از دستور كار دولت خارج نخواهد شد و جزو اولويت هاي دولت خواهد بود. به […]

معاون اول رييس جمهور طرح تحول سلامت را كاري بزرگ و پراهميت دانست و با تاكيد بر اينكه اجراي اين طرح نيازمند ريسك و شجاعت در تصميم گيري بود، گفت: اطمينان مي دهم كه طرح تحول سلامت به هيچ وجه از دستور كار دولت خارج نخواهد شد و جزو اولويت هاي دولت خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري صبح امروز (دوشنبه) در بيست و سومين جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي،‌ جان باختن ۳۲ نفر از فرزندان عزيز كشورمان در آبهاي ساحلي چين و ژاپن را تسليت گفت و افزود: اين عزيزان در حال خدمت به كشور آن هم خدمات بسيار مهم،‌ سخت و طاقت فرسا بودند.
معاون اول رييس جمهور افزود: دريانوردان عزيز كشور گاهي اوقات هفته ها و ماه ها از خانواده هايشان دور هستند و براي حمل و نقل كالاها و صادرات و واردات كشور در اقيانوس ها در حال رفت و آمد هستند.
وي ادامه داد: اين حادثه تلخ حادثه اي غيره منتظره بود و در اولين برخورد نفتكش، انفجار عظيمي به وجود آمد و من شخصا در اولين لحظه هاي دريافت اين خبر ناگوار با سفير جمهوري اسلامي ايران در چين تماس گرفتم و اعلام كردم آنچه در توان جمهوري اسلامي ايران است بكار گرفته شود تا از امكانات كشور چين براي نجات اين عزيزان استفاده گردد.
دكتر جهانگيري افزود: البته وزارت امور خارجه نيز اعلام كرد كه از همه كشورهايي كه مي توانستند كمك كنند، درخواست كمك شده است.
معاون اول رييس جمهور خاطر نشان كرد: متاسفانه با وجود آنكه از نظر كارشناسي گفته مي شد كه با انتشار گازهاي سمي ناشي از اين انفجار اميد زنده ماندن دريانوردان كشورمان وجود ندارد اما نخواستيم كه اميدمان را حتي براي دسترسي به پيكرهاي پاك اين عزيزان قطع كنيم اما پس از تلاش هايي كه انجام شده متاسفانه كشتي غرق شد و به پيكرهايشان نيز دست پيدا نكرديم.
وي افزود: به خانواده هاي اين عزيزان كه شهداي خدمت ايران و جمهوري اسلامي ايران هستند و نيز به ملت ايران اين واقعه تلخ را تسليت مي گويم.
دكتر جهانگيري در ادامه سخنان خود توليد علم و فناوري را يكي از راهبردهاي اصلي كشور دانست و گفت: با اتخاذ اين راهبرد در سالهاي اخير دانشمندان كشور به صحنه آمدند و رتبه ايران را در توليد علم و فناوري بالا بردند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه همه سياست هاي توسعه اي كشور زماني موفق خواهد بود كه به توسعه علم و فناوري متكي باشد، اظهار داشت: اداره كشور از طريق فروش منابع طبيعي دشوار است و در سالهاي آينده غيرممكن خواهد بود. بايد به روش هاي ديگر رو آوريم كه يكي از مهمترين روش ها اتكا به مغز دانشمندان و نيروي انساني كشور است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد توسعه شركت هاي دانش بنيان در اولويت برنامه ها قرار گيرد، تصريح كرد: امروز شركت هاي دانش بنيان با حداقل سرمايه هاي مادي راه اندازي مي شود و توسط چند جوان اداره مي شوند و خوشبختانه با سرعت توسعه پيدا مي كنند به طوريكه امروز بيش از ۳۰۰۰ شركت دانش بنيان در كشور فعاليت دارند و درآمد سال گذشته اين شركت ها بيش از ۴۰ هزار ميليارد تومان بوده است. بايد زمينه افزايش اين شركت ها را فراهم كنيم چرا كه مركز ايجاد اشتغال براي جوانان كشور هستند.
دكتر جهانگيري افزود: زيرساخت اصلي توسعه شركت هاي دانش بنيان تحقيق و پژوهش است و به همين دليل بايد تلاش كنيم تا پژوهش و تحقيق در كشور نهادينه شود.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه بايد تحقيق و پژوهش در كشور با رويكرد مسائل بومي و مسئله محور باشد، گفت: البته نمي توان تحقيق و پژوهش هايي كه براي ارتقاء جايگاه بين المللي كشور انجام مي شود را ناديده گرفت اما نيازمند آن هستيم كه در پژوهش ها و تحقيقات به مسائل بومي نيز توجه جدي تري معطوف شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت حوزه پزشكي افزود: حوزه پزشكي به دليل پيوند عميقي كه با زندگي و سلامت عموم مردم دارد و نيز به دليل ظرفيت بسيار بالاي كشور در اين بخش حتماً مي تواند در موضوع پژوهش نيز نقش محوري تري ايفا كند.
دكتر جهانگيري با قدرداني از مسئولين برگزار كننده جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي خاطر نشان كرد: خوشبختانه اين جشنواره در طول سالهاي گذشته از اعتبار و مرجعيت علمي ممتازي برخوردار شده و هر سال به صورت منظم برگزار شده است.
معاون اول رييس جمهور خاطر نشان كرد: خوشبختانه بخش پزشكي ايران به نقطه اي رسيده كه هر ايراني و هر مسئولي به آن افتخار مي كند. زماني يكي از دغدغه هاي كشور اين بود كه بيماران كليوي و ساير بيماران را به خارج از كشور اعزام كنيم اما امروز توانمندي پزشكي ايران به نقطه اي رسيده كه بسياري از بيماران كشورهاي منطقه ترجيح مي دهند براي درمان به مراكز پزشكي ايران مراجعه كنند.
وي همچنين با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: اين طرح در شرايطي اجرا شد كه كشور در شرايط تحريم و محدوديت منابع مالي قرار داشت اما با اتكا به توانمندي و فرصت هاي موجود در كشور اين طرح در دستور كار قرار گرفت و دستاوردهاي خوبي همچون رضايت مندي مردم و كاهش هزينه هاي درمان را به همراه داشت و در قالب اين طرح بسياري از پزشكان در اقصي نقاط كشور حضور يافتند.
دكتر جهانگيري ادامه داد: در يكي دو سال گذشته به دليل محدوديت منابع مالي دريافتي برخي فعالان عرصه پزشكي با تاخيرهاي طولاني روبرو شد اما دولت به اين موضوع توجه ويژه دارد و طرح تحول سلامت همواره از اولويت هاي دولت خواهد بود.
معاون اول رييس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه جامعه، دولت، نظام و كشور ما امروز با مسائل و تنگناهاي مختلفي روبروست،‌تصريح كرد: البته فرصت هاي بسيار خوبي در اختيار كشور قرار دارد كه اگر به خوبي از اين فرصت ها استفاده كنيم مي توانيم از تنگناهاي موجود عبور كنيم.
وي خاطر نشان كرد: آمريكايي ها و بخصوص رييس جمهور فعلي اين كشور كه مردم آمريكا مي گويند به دليل عدم تعادل بايد به مراكز درماني مراجعه كند، در يك سال گذشته فشارهاي متعددي را با هماهنگي صهيونيست ها و برخي كشورهاي عرب عليه ملت ايران وارد كردند اما به فضل الهي تا كنون در تمامي اين اقدامات شكست خورده اند و آخرين اقدام آنها اين بود كه تصميم گرفتند موضوع نارضايتي و اعتراض هاي برخي از مردم كشور را به شوراي امنيت ببرند و اين در حالي است كه ده ها برابر اين تظاهرات و جمعيت ها در آمريكا و كشورهاي ديگر اتفاق مي افتد كه البته امري طبيعي است اما اصلاً در سطح بين المللي مطرح نمي شود .
دكتر جهانگيري افزود: در شوراي امنيت سازمان ملل ۱۴ عضو شورا ازجمله اعضاي دائم اروپايي و غير اروپايي در خصوص اين موضوع صحبت كردند و جلسه را عليه آمريكا ادامه دادند كه چرا چنين موضوعي را به شوراي امنيت آورده است.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه آمريكا تلاش مي كند فضاي ايران را ناامن و نامطمئن جلوه دهد، افزود: آنها مي دانند مسئله اصلي ملت ايران بيكاري و مسائل معيشتي است و راه حل بيكاري و رشد اقتصادي كشور هم ايجاد آرامش، ثبات و امنيت در كشور است تا از اين طريق سرمايه گذاري و اشتغال زايي صورت گيرد.
وي ادامه داد: سرمايه گذاران بيش از آنكه به منابع مادي نياز داشته باشند نيازمند فضاي آرام و باثبات هستند.
دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه بر اساس پيش بيني هاي انجام شده در برنامه ششم توسعه سالانه بايد ۶۵ ميليارد دلار منابع خارجي جذب كشور شود و آمريكا مي خواهد زهر خود را بريزد و اوج خباثت خود را نشان دهد و مي گويد اگرچه آنرا امضا مي كنم اما ايران كشوري مناسب براي سرمايه گذاري نيست.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه راه حل مسائل كشور نمايش وحدت، انسجام و راه اندازي گفتگوي ملي است، گفت: هيچ جرياني قادر نيست جريان ديگر را حذف كند زيرا وقتي كه يك فرد حذف شود فرد ديگري از آن جريان جاي او مي ايستد. عقل حكم مي كند كه همه دست به دست هم دهيم چرا كه وقت براي پرداختن به گله ها، مشكلات و نقدها زياد است اما در حال حاضر نيازمند نمايش وحدت و انسجام بزرگ در داخل كشور هستيم.
وي ادامه داد: ايران فرصت هاي استثناي و نيروي انساني توانمندي دارد و با بكارگيري اين ظرفيت ها قادر خواهيم بود مشكلات خود را حل كنيم البته مديران كشور نيز بايد با جديت پاي كار بيايند و در وهله نخست مديران سطح ملي بايد حضور جدي و فعاليت تمام وقت و ۲۴ ساعته داشته باشند و مديران سطوح ديگر نيز بدنبال مديران ملي كشور حركت كنند و هر كس هم كه حس مي كند توان مديريت در اين شرايط را ندارد بهتر است كه ميدان را به افراد ديگر كه اميد و انگيزه دارند بسپارد.
در اين مراسم وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز با تاكيد بر اهميت پژوهش و تحقيق در كشور، بر لزوم افزايش بودجه سالانه پژوهش تاكيد كرد و افزود: اميدوارم پژوهش ها در حوزه پزشكي در مسيري قرار گيرد كه موانع پيش روي دولت و مردم را از ميان بردارد.
در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از نفرات برگزيده بيست و سومين جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي قدرداني شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.