• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
15

صدور ۵۹۷ فقره پروانه اکتشاف معدن در ۷ ماه امسال

  • کد خبر : 22061
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۳۸
صدور ۵۹۷ فقره پروانه اکتشاف معدن در ۷ ماه امسال

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت همه آمارهای مربوط به اکتشاف معدنی در سامانه کاداستر اشاره کرد و گفت:‌ ۲۱ هزار و ۵۰۷ درخواست فعال اکتشافی تا پایان مهرماه به ثبت رسید و شمار پروانه‌های اکتشافی صادر شده نیز ۵۹۷ فقره بود. صدور ۵۹۷ فقره پروانه اکتشاف معدن در ۷ […]

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت همه آمارهای مربوط به اکتشاف معدنی در سامانه کاداستر اشاره کرد و گفت:‌ ۲۱ هزار و ۵۰۷ درخواست فعال اکتشافی تا پایان مهرماه به ثبت رسید و شمار پروانه‌های اکتشافی صادر شده نیز ۵۹۷ فقره بود.
صدور ۵۹۷ فقره پروانه اکتشاف معدن در ۷ ماه امسال
به گزارش یکشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اسدالله کشاورز» افزود: همزمان با آزادسازی پهنه‌های اکتشافی، شاهد افزایش شمار درخواست‌ها بودیم که تاکنون ۲۸۳ گواهی کشف معدنی صادر شده‌ است.
وی بیان کرد: در آمارهای جهانی به طور معمول ۶ تا هفت درصد پروانه‌های اکتشاف به استخراج معدن منجر می‌شود، در حالی که این آمار در ایران نزدیک به ۱۰ درصد است.
«در عین حال چگونگی بارگزاری و صدور پروانه در ایران نیز با کشورهای دیگری که در مرحله فعالیت‌های معدنی قرار دارند، متفاوت است.»
کشاورز درباره واگذاری پهنه‌های امیدبخش معدنی توضیح داد: در این طرح ۱۶۱ مورد پهنه‌ اکتشافی با مساحت‌های بزرگ وجود داشت که ۱۲۰ مورد آنها واگذار شده و نزدیک به ۷۰۰ نقطه امیدبخش معدنی نیز در همین بخش معرفی شده‌ است.
به گزارش ایرنا، چدنی پیش مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: ۶۶ هزار کیلومترمربع پهنه اکتشافی از سال ۱۳۹۳ تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=22061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.