• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
7

صالحی نیا: ۹۰۰ هزار خودرو طی هفت ماه گذشته در کشور تولید شده است

  • کد خبر : 13560
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۶:۰۹
صالحی نیا: ۹۰۰ هزار خودرو طی هفت ماه گذشته در کشور تولید شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن صالحی نیا در دیدار از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: کالاهای صنعتی در هفت ماهه گذشته رشدهای به نسبت مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از رشد ۹ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است. وی ادامه داد :‌فولاد خام،‌ لوازم […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن صالحی نیا در دیدار از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: کالاهای صنعتی در هفت ماهه گذشته رشدهای به نسبت مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از رشد ۹ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.
وی ادامه داد :‌فولاد خام،‌ لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ، نئوپان، ام دی اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان دهنده پوشش نیاز داخلی است اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مد نظر قرار گیرد.
صالحی نیا گفت: الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالیست که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد.
وی افزود: تولید صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالا دستی افزایش خوبی را نشان می دهد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچکدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل دار نیست، تصریح کرد: واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف از جمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب و کار دچار مشکل شود و معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحدها فراهم کنیم.
صالحی نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت افزود: با رصد به موقع واحدهای تولیدی باید با کمک دستگاه های مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استانها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.
به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۷۰۰ جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و ۵۱ درصد مصوبات عملیاتی شده و ۴۹ درصد نیز در دست انجام است.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اردیبهشت سال ۱۳۹۴ اعلام کرد: با تصویب هیات وزیران وبه منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.
بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پنجم تا ۱۲ آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.