• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

صادرات ۱٫۳ میلیارد دلاری شرکت های تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور

  • کد خبر : 15304
  • ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
صادرات ۱٫۳ میلیارد دلاری شرکت های تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فرشاد مقیمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از آغاز امسال ۵۳ شرکت مدیریت صادرات نیز در این سازمان تشکیل شد که در مجموع ۵۰ میلیون دلار صادرات به ثبت رساندند. ** اشتغال جدید به گفته وی، از آغاز امسال تاکنون ۶۶ هزار […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فرشاد مقیمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از آغاز امسال ۵۳ شرکت مدیریت صادرات نیز در این سازمان تشکیل شد که در مجموع ۵۰ میلیون دلار صادرات به ثبت رساندند.

** اشتغال جدید
به گفته وی، از آغاز امسال تاکنون ۶۶ هزار و ۵۷۳ مورد اشتغال جدید در شهرک های صنعتی ایجاد شده که عمده آنها از محل طرح های روستایی، خدمات کسب و کار در داخل هرک ها، خوشه های صنعتی و … بوده است.
مقیمی ادامه داد: در این مدت ۴۰ هزار و ۸۸۸ واحد صنعتی نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی پروانه بهره برداری گرفتند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۸۱۵ هزار و ۸۶۵ نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال بکار دارند؛ ۴۱ درصد بنگاه های موجود در شهرک ها را بنگاه های خرد، ۵۲ درصد را بنگاه های کوچک، چهار درصد را بنگاه های متوسط و ۲ درصد آنها را بنگاه های بزرگ تشکیل می دهند.
وی با اشاره به فعال بودن ۳۳ هزار و ۱۲ واحد از مجموع واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی، تصریح کرد: کمبود نقدینگی با ۷۰ درصد در صدر مشکلات واحدهای غیرفعال است و فقدان بازار، اختلاف بین شرکا، کمبود یا نبود مواد اولیه و تامین نبودن ماشین آلات، سایر مشکلات را تشکیل می دهند.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های جدید انجام شده در این سازمان، از عقد ۷۳ هزار و ۵۰ فقره قرارداد با صنعتگران خبر داد که ۲ هزار و ۵۰۳ فقره آن از ابتدای امسال تاکنون بوده است.
وی ادامه داد: به این ترتیب امسال هزار و ۱۴۳ هکتار دیگر به مساحت شهرک های صنعتی کشور افزوده شد که رشد ۸۲ درصدی از نظر مساحت و رشد ۲۷ درصدی از نظر تعداد قراردادها را در همسنجی با پارسال نشان می دهد.
مقیمی یادآوری کرد: ۳۱ درصد قراردادهایی که امسال واگذار شده صنفی است که به عنوان پشتیبان واحدهای صنعتی عمل خواهند کرد.
وی همچنین از راه اندازی مرکز مبادله اقتصادی ایران و کره جنوبی در سال جاری خبر داد که در پی آن تاکنون سه نشست برگزار و ۵۳ تفاهم نامه همکاری امضا شده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «صادق نجفی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، مدیریت جهادی را تنها راه نجات کشور از مشکلات برشمرده و افزوده بود: ایجاد انگیزه در مردم برای خرید کالای داخلی، دو دغدغه اصلی کشور یعنی اشتغال و معیشت را برطرف می کند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.