• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
6

شریعتمداری در دیدار سه وزیر عراقی تاکید کرد: نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شود

  • کد خبر : 17314
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
شریعتمداری در دیدار سه وزیر عراقی تاکید کرد: نقشه راه همکاری اقتصادی بین ایران و عراق ترسیم شود

وزیر صنعت با اشاره به سفر قریب الوقوع اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهوری ایران» به عراق گفت: امیدوار است این سفر، نقشه راه همکاری اقتصادی بین دو کشور را ترسیم کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، محمد شریعتمداری و هیات همراه، یکی از عوامل مهم در توسعه همکاری اقتصادی بین […]

وزیر صنعت با اشاره به سفر قریب الوقوع اسحاق جهانگیری «معاون اول رییس جمهوری ایران» به عراق گفت: امیدوار است این سفر، نقشه راه همکاری اقتصادی بین دو کشور را ترسیم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، محمد شریعتمداری و هیات همراه، یکی از عوامل مهم در توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور دانست و افزود: با ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدید، امکان حل مسأله تعامل بانکی بین دو کشور وجود دارد.

وی بر ضرورت تعریف کردن یک سقف مناسب برای فعالیت های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حجم مبادلات تجاری (غیر نفتی) بین دو کشور ۶ میلیارد دلار است که این رقم در شان دو کشور همسایه و مرزهای گسترده‌های آن‌ها نیست.

شریعتمداری بیان کرد: برای تحقق توسعه اقتصادی بین دو کشور باید مناسبات از روابط ساده تجاری به روابط پیچیده تر در زمینه های فنی و مهندسی و همکاری صنعتی و ساختمان سازی گسترش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به منظور توسعه مناسبات اقتصادی به ویژه در حوزه فنی و مهندسی پیشنهاد تشکیل یک هیات مشترک کرد که وزیر مسکن و شهرسازی عراق از این پیشنهاد استقبال کرد.

خانم آن نافع در این دیدار همچنین بر ضرورت پایدار کردن همکاری های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی عراق همچنین در پاسخ به خواست وزیر ایرانی در خصوص مطالبات معوقه مالی شرکت های ایرانی فعال درعراق گفت : برای رفع این مشکلات و پرداخت مطالبات مالی تلاش می کند

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=17314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.