• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
14

سهل آبادي: زمينه هاي همکاری اتاق بازرگانی و شورای شهر اصفهان درکمیسیون های تخصصی متناظر بررسي شود

  • کد خبر : 13331
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
سهل آبادي: زمينه هاي همکاری اتاق بازرگانی و شورای شهر اصفهان درکمیسیون های تخصصی متناظر بررسي شود

نشست مشترک اعضای شورای شهر و اعضاي هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با هدف بررسی زمينه همکاری هاي مشترک برگزار شد. به گزارش بازنيوز؛ سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تشریح خدمات و فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان در بخش های گردشگری، حمل و نقل، آموزش،جذب سرمایه گذاری، جوانان […]

نشست مشترک اعضای شورای شهر و اعضاي هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با هدف بررسی زمينه همکاری هاي مشترک برگزار شد.
به گزارش بازنيوز؛ سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تشریح خدمات و فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان در بخش های گردشگری، حمل و نقل، آموزش،جذب سرمایه گذاری، جوانان و بانوان گفت: مديريت کمیسیون های ١١ گانه تخصصی بر عهده اعضاي هيات نمايندگان است و اين كميسيون ها، هفتاد كميته زير مجموعه آن ها و دو شوراي عالي بانوان و جوانان به عنوان اتاق فكر تلاش مي نمايند تا راهكاري علمي و عملياتي براي توسعه همه جانبه استان اصفهان و بهبود  فضاي كسب و كار تدوين نمايند.
وي با اشاره به قرار گرفتن اتاق بازرگانی اصفهان در جمع چهار اتاق برتر جهان گفت: فعاليت هاي اتاق در بخش مسوولیت های اجتماعی و توجه به جوانان و زنان، عامل اين موفقیت و به اهتراز در آمدن پرچم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در نشست بين المللي اتاق هاي جهان در سيدني استراليا بود.
وی تاكيد كرد: کمیسیون های متناظر در اتاق بازرگاني و شوراي شهر می توانند با ايجاد يك رابطه دو طرفه، زمينه تصميم سازي هاي بهتر براي اصفهان را فراهم آورند..
سهل آبادی از شورای شهر اصفهان خواست که نماینده اي را به شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی برای حضور در جلسات و ارایه دیدگاه و نظرات شورای شهر معرفی کنند و افزود:حضور نماینده شورای شهر در شورای گفتگو می تواند هم افزایی مناسبي بین بخش های دولتی،خصوصی و عمومی ایجاد کند.
وی بر حضور نمایندگان شورای شهر در هیات های تجاري اعزامی به كشورها تاكيد كرد و گفت: این هیات ها می توانند ظرفیت های موجود در بخش های مختلف را به خوبی معرفی کنند و زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و برطرف شدن موانع آن را فراهم سازند.
سهل آبادی با اشاره به سهام ٣٣ درصدی اتاق بازرگانی اصفهان در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: همکاری و تعامل نزدیک  شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی به عنوان دو سهامدار این مجموعه می تواند زمینه موفقیت این شرکت را فراهم سازد.
وی افزود: در اغلب کشورهای توسعه یافته مانند فرانسه مدیریت شرکت نمایشگاه توسط اتاق بازرگانی انجام می شود زیرا مخاطب اصلی برگزاری نمایشگاه ها، بخش خصوصی است .
فتح الله معین رییس شورای شهر اصفهان نيز در این نشست گفت: شورای شهر اسلامی و اتاق بازرگانی به عنوان دو نهاد انتخابی از سوی مردم می توانند نقش موثری در توسعه شهر اصفهان و همچنین برطرف ساختن نیازهای جامعه شهری داشته باشند.
وی همدلی و تعامل این دو نهاد را مهمترین ابزار برای پیشبرد اهداف متعالی شهر  عنوان کرد و گفت: بهبود زندگی مردم در شهر اصفهان به عنوان یک هدف مشترک بایستی مورد توجه قرار گیرد.
رییس شوراي شهر اصفهان عنوان کرد: اموري مشترک  را بین شورا و اتاق طی نشست ها تعیین و به صورت مشترک بر روی آن کار تمرکز خواهیم کرد.
معین خواستار برگزاری جلسات مشترک فصلی بین شورای شهر و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان شد و گفت: در این نشست ها مسایل و مشکلات شهر با همکاری و همدلی دو نهاد مورد بررسی قرار می گیرد.وی دعوت از نمایندگان دو طرف در کمیسیون های تخصصی متناظر را عامل نزدیک شدن دیدگاه ها و نظرات شورا و اتاق دانست و گفت: حضور اتاق در شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری می تواند زمینه هم افزایی بین بخش خصوصی و بخش عمومی شهر را فراهم کند.
محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست فرهنگ سازی شهروندان را یکی از  مباحث مهم شهری دانست و گفت: برای جذب گردشگر بایستی شهروندان را آموزش داد که با گردشگر  چگونه برخورد کنند تا زمینه جذب گردشگر بیشتری فراهم شود.
مرتضی بیشه رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: پایین بودن رتبه کسب و کار ایران در جهان را به دلیل وجود موانع پیش روی فعالان اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه در سازمان های دولتی و عمومی استان  تکریم ارباب رجوع به خوبی انجام نمی شود و اصل بر برائت مراجعین نیست و بایستی این نگاه اصلاح شود.
محمدجعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تدوین استراتژی شهر با مشارکت ذی نفعان شد و گفت: استانداری ،شهرداری ،شورای شهر و اتاق بازرگانی می توانند با تشکیل کمیسیون های مشترک همگن استراتژی کلان شهر اصفهان را  تعیین کنند.
رتبه چهارم بیکاری کشور زیبنده استان اصفهان نیست.
امیرکشانی رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به رتبه چهارم استان اصفهان در جدول نرخ بیکاری کشور گفت: اصفهان به عنوان یکی از استان های اثرگذار در اقتصاد کشور است و رونق این این استان می تواند به کشور تعمیم پیدا کند.جایگاه چهارم نرخ بیکاری کشور زیبنده استان اصفهان نیست.
احمد خوروش رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست تاکید کرد: همدلی و همزبانی دو نهاد تاثیرگذار شهر اصفهان می تواند بسیاری از مشکلات و مسایل را برطرف کند.مسایل از قبیل بحران آب،حمل و نقل ،پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران ،توسعه فرودگاه اصفهان  نیاز به  همکاری بیشتر  نهادهای شهراصفهان دارد.
زهرا اخوان نسب رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: ظرفیت کارشناسی اتاق در قالب کمیسیون های تخصصی می تواند در اختیار شهر بویژه  شورای شهر قرار گیرد .
پنجره واحد شهر اصفهان برای توسعه کسب و کار
علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار اجرای پنجره واحد در تمامی بخش های شهر اصفهان شد و گفت: برای توسعه کسب و کار، جذب سرمایه گذاری خارجی  و جذب گردشگران خارجی بایستی در شهر تحول ایجاد کرد.
علیرضا نصر اصفهانی نایب رییس شورای شهر اصفهان در این نشست گفت: یکی از محورهای مهم این نشست می تواند برگزاری جلسات منظم با  هدف حل مشکلات شهر  در بخش های مختلف باشد.
وی تاکید کرد:اصفهان امروز با چالش هایی مانند کمبود آب،آلاینده های محیط زیست ،بیمارهای صعب العلاج و مسایل متعدد روبروست که با هم افزایی بین بخش های دولتی، عمومی و خصوصی می توان آنها را برطرف ساخت و به تنهایی یک سازمان نمی تواند برطرف کند.
کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان پروژه های ارزنده و کارشناسی شده را  طراحی کردند
مهدی مقدری عضو هیات رییسه شورای شهر اصفهان در این نشست با اشاره به پروژه های مطالعاتی ارزنده کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان گفت:برگزاری جلسات مشترک بین کمیسیون های شورای شهر و اتاق بازرگانی و تبادل  دستاوردهای پژوهشی دو طرف می تواند از جمله محورهای فعالیت مشترک اتاق و شورا باشد.
شورا و اتاق بازرگانی می توانند مناطق بحرانی شهر را  اصلاح کنند.
کوروش محمدی عضو شورای شهر اصفهان در این نشست با تقدیر از اتاق بازرگانی اصفهان در ایجاد کمیسیون مسوولیت های اجتماعی گفت:بیش از ۴۰۰ منطقه بحرانی شهر اصفهان شناسایی شده و شورا و شهرداری می توان با همکاری اتاق بازرگانی و کمیسیون مسوولیت های اجتماعی زمینه زدودن بحران از این مناطق را فراهم کنند.
نصیر ملت دیگر عضو شورای شهر اصفهان در این نشست خواستار همکاری نزدیک شورا و اتاق بازرگانی در جذب سرمایه گذاری خارجی شد و گفت:رای سرمایه گذاری در شهر اصفهان بایستی مسیر روشن و هدفمند پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار داد .
کوروش خسروی عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به  فعالیت های ارزنده اتاق بازرگانی در ارتقاء اکوسیستم کارآفرینی در سطح کشور گفت:اتاق بازرگانی با تمرکز بر گروه سنی نوجوان ، جوان و بانوان و برگزاری دوره های آموزش توانمندسازی اعضا توانسته بر اکوسیستم کارآفرینی استان اثر بگذارد.  وی تاکید کرد: شاخص های کسب و کار در کشور  اندازه گیری نمی شود و استان اصفهان می تواند به صورت پایلوت این شاخص ها را بر اساس معیارهای بین المللی اندازه گیری کند و نقاط ضعف و قوت را مشخص كند .
اصغر برشان عضو شورای شهر اصفهان در این نشست گفت:طرح بهبود کسب و کار شهر اصفهان از سوی شورا به تصویب رسیده است و امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی زمینه رونق فضای کسب و کار در شهر اصفهان فراهم شود.
فریده روشن عضو هیات رییسه شورای شهر اصفهان در این نشست خواستار همکاری شورای شهر و  اتاق بازرگانی در ایجاد موزه صنعت در کارخانه ریسباف شد .
لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=13331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.