• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
15

سهل‌آبادي: توسعه اقتصادي اصفهان متناسب با ظرفيت‌هاي آن باشد / مهرعلي‌زاده: بخش خصوصي ميدان‌دار و موتور اصلي اقتصاد كشور است

  • کد خبر : 15660
  • ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۷:۴۶
سهل‌آبادي: توسعه اقتصادي اصفهان متناسب با ظرفيت‌هاي آن باشد / مهرعلي‌زاده: بخش خصوصي ميدان‌دار و موتور اصلي اقتصاد كشور است

نشست فعالان اقتصادي استان اصفهان با دكتر محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در اتاق بازرگاني فرصتي براي بيان مسايل و مشكلات جامعه توليد و صنعت و تبادل ديدگاه‌هاي بخش خصوصي با مسئولان جديد استان اصفهان بود. به گزارش بازنيوز در ابتداي اين نشست سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي تصريح كرد: اهداء نشان امين‌الضرب به محمد علي رجالي باعث […]

نشست فعالان اقتصادي استان اصفهان با دكتر محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در اتاق بازرگاني فرصتي براي بيان مسايل و مشكلات جامعه توليد و صنعت و تبادل ديدگاه‌هاي بخش خصوصي با مسئولان جديد استان اصفهان بود.

به گزارش بازنيوز در ابتداي اين نشست سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي تصريح كرد: اهداء نشان امين‌الضرب به محمد علي رجالي باعث افتخار اتاق بازرگاني و همه توليدكنندگان و صنعتگران استان اصفهان است و استان ما با داشتن اين افتخارات، بايد به رشد و توسعه اقتصادي متناسب با اين ظرفيت‌ها دست يابد.
سهل آبادی، به فعال شدن انجمن صادركنندگان طلا در اصفهان اشاره كرد و گفت: در حال حاضر ميز طلاي ايران در اصفهان قرار دارد.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با اشاره به پيشينه اصفهان در صنعت نساجي تصريح كرد: توسعه اين صنعت در اصفهان به گونه‌اي بوده كه در دهه گذشته از اصفهان به عنوان منچستر ايران ياد مي‌كردند و اين در حالي است كه بسياري از آثار تاريخي به جامانده از آن دوران طلايي كه مي‌توانست تبديل به موزه صنعت شود امروز از بين رفته است.
وي به بيان برخي مشكلات اساسي استان اصفهان پرداخت و افزود: با وجود خشك‌سالي و ديگر شرايط سختي كه استان اصفهان در مساله آب دارد اندك منابع آبي باقي مانده كه مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي استان باشد از مسير‌هاي مختلف در حال خارج شدن اصفهان است و انتظار مردم و به ويژه بخش خصوصي استان از دولت آن است كه كليه طرح‌هاي انتقال آب از اين استان به ديگر استان‌هاي كشورر متوقف شود.
وي با اهميت دانستن مباحث بخش حمل و نقل نظير قطار سريع‌السير و مترو براي بخش خصوصي ادامه داد: به‌رغم‌ تعيين سال آينده براي بهره‌برداري از پروژه قطار سريع‌السير اصفهان – تهران اما شواهد حاكي از آن است كه تا چند سال آينده نيز اين طرح  به اتمام نخواهد رسيد. وي از آمادگي بخش خصوصي براي كمك وتسريع در اتمام چنين پروژه‌هاي خبر داد.
سهل‌آبادي در پايان اظهار اميدواري كرد ارمغان برگزاري نشست فعالان بخش خصوصي با مسئولان ارشد استان براي مردم، حل مساله بيكاري جوانان اصفهاني باشد.
در اين نشست دكتر محمود اسلاميان نيز با اشاره به مسايل و معضلات صنعت و توليد كشور، از وضعيت اقتصادي استان اظهار تاسف كرد و گفت: بي‌توجهي به وضعيت معيشتي مردم و بيكاري جوانان مي‌تواند منجر به بروز معضلات اجتماعي  براي كشور شود.
نائب رئيس اتاق بازرگاني اصفهان، حضور دكتر مهرعليزاده در بخش خصوصي و اتاق بازرگاني ايران در سنوات گذشته را زمينه آگاهي وي از مسايل و مشكلات اين بخش دانست و از اين انتصاب ابراز خوشحالي نمود.
وي به آموزه‌هاي كلام‌الله مجيد اشاره كرد و نعمت امنيت و آرامش ناشي از حاكميت قانون را موجب افزايش رزق و معاش و در نتيجه تفويت دينداري جامعه  دانست؛ مگر آن كه كفران نعمت شود كه نتيجه آن از دست رفتن آرامش و امنيت جامعه و غلبه ترس و گرسنگي است.
مديرعامل سابق صندوق بازنشستگي كشوري، افت شاخص‌هاي افتصادي اصفهان – ازجمله كاهش ظرفيت‌هاي صادراتي آن – را ناشي از سخت‌گيري‌هايي بي‌موردي دانست كه در دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي اصفهان اعمال مي‌شود.
وي از استاندار اصفهان خواستار واكاوي چنين پديده‌هاي شد كه مانع رشد و توسعه اقتصادي اجتماعي اصفهان شده است.
اسلاميان از كارآفرينان ايراني به عنوان افراد ايثارگري ياد كرد كه با همه مصائب و مشكلات موجود بر سر راه توليد و صنعت، ظرفيت‌هاي كار و استغال كشور را همچنان حفظ كرده‌اند و از استاندار اصفهان درخواست كرد ضمن تامين آرامش و امنيت كارآفراينان اصفهان، همه دستگاه‌هاي استان را براي حمايت و پشتيباني آنان بسيج كند.
در پايان اين نشست استاندار اصفهان طي سخناني ضمن بزرگداشت سالگرد درگذشت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، از اين مرد ارزشمند به عنوان فردي تاثيرگذار در تاريخ ايران ياد كرد كه همواره به توسعه‌، ايجاد و كار مي‌انديشيد.
دكتر محسن مهرعلي‌زاده، از كمك مردم و فعالان اقتصادي به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب تشكر كرد و در ادامه گفت: شروع مسئوليت استانداري با نوبت آب كشت پاييزه كشاورزان شرق و غرب استان بود كه متاسفانه با وجود گسترش خشك‌سالي تامين نشد و البته همزمان نياز به هوشياري و حضور در تهران براي پيگيري تخصيص منابع مالي در بودجه‌ سال ۹۷ كل كشور جهت توسعه استان به ويژه براي ادامه احداث سد تونل كوهرنگ شد.
وي اولويت‌هاي كاري خود در مسئوليت استانداري اصفهان را آب، اشتغال و محيط‌زيست معرفي كرد.
استانداري اصفهان بخش خصوصي را ميدان‌دار و موتور اصلي اقتصاد كشور دانست و افزود: بايد دست سرمايه‌گذاران را بوسيد و به احترام آنان ايستاد و نه آن كه ۸۰ درصد مكاتبات، بي‌دليل به تهران ارسال شود و به اين واسطه فعاليت‌هاي بخش خصوصي به تعويق بيافتد.
وي تصريح كرد: زماني كه مقام معظم رهبري دو سال پياپي را سال اقدام و عمل در زمينه اشتغال، توليد نام‌گذاري كردند و براي تحقق سياست‌هاي اقتصادي نظام، قرارگاه و فرماندهي اقتصاد مقاومتي تعيين مي‌كنند ، اين‌ امور ضرورت كارجهادي و گشودن گره‌هاي توليد و اشتغال را نشان مي‌دهد.
مهرعلي‌زاده اشتغال را مهم‌ترين مساله كشور خواند و افزود: شايسته نيست  اصفهان كه صنعتي‌ترين استان كشور شناخته مي‌شود نرخ بيكاري آن دو درصد بيشتر از ميانگين كشوري باشد.
وي معتقد است با وجود برخورداري از سرمايه‌هايي نظير نيروي انساني خلاق، نخبه و با تحصيلات  بالاي دانشگاهي، داشتن بيشترين واحدهاي صنعتي، تجار و توليدكنندگان با قدرت ريسك بالا و پرحوصله استان اصفهان بايد به جايگاه ممتاز گذشته خود كشور بازگردد و تحقق اين هدف به دست خود مردم و با حمايت و پشتيباني دولت ممكن است.

 

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.