• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

سفر وزیر صمت به امارات و عمان

  • کد خبر : 33931
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
سفر وزیر صمت به امارات و عمان
وزیر صمت از ۱۷ تا ۱۹ بهمن امسال در راس هیات بزرگ تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی و با همراهی برخی از نمایندگان سازمان‌های دولتی به کشور امارات سفر می‌کند

روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت :مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کشورهای امارات و عمان خبر داد و گفت: وزیر صمت به همراه رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در راس هیات بزرگ تجاری از بخش خصوصی به عمان و امارت سفر می‌کند.
فرزاد پیلتن با بیان این خبر اظهار کرد: وزیر صمت از ۱۷ تا ۱۹ بهمن امسال در راس هیات بزرگ تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی و با همراهی برخی از نمایندگان سازمان‌های دولتی به کشور امارات سفر می‌کند. وی افزود: این سفر با هدف بازدید از نمایشگاه اکسپو و شرکت در نشست تجاری با حضور فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی مقیم امارات و همچنین حضور در نشست مشترک تجاری بین فعالان اقتصادی و تجاری عضو هیات همراه با فعالان تجاری و اقتصادی مقیم دوبی از کشورهای مختلف خواهد بود.
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، فاطمی‌امین در این سفر با مقامات دولتی و خصوصی کشور امارات در حوزه‌های اقتصادی و تجاری نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند. پیلتن اضافه کرد: همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۱۹ الی ۲۱ بهمن ماه به منظور شرکت در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در راس یک هیات دولتی و خصوصی متشکل از بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، به عمان سفر خواهد کرد و در خلال این رویداد نیز با مقامات سیاسی، اقتصادی و بخش خصوصی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
وی یادآور شد: دو کشور در جریان نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان قرار است در خصوص زمینه‌های اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری‌های، تجاری، صنعتی، معدنی، حمل‌و‌نقل هوایی و دریایی و ترانزیت، حوزه انرژی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، فرهنگی و همچنین موضوعات قضایی، کنسولی، کار و در حوزه بهداشت مذاکره می‌کنند.
مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی بیان کرد: این دو سفر در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم به منظور توسعه دیپلماسی اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان جنوبی ایران طراحی شده و بر اساس رویکردهای سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه فراهم کردن هر چه بیشتر بسترهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی ایران در کشورهای همسایه، قرار است مسائل و مشکلات این بخش در دستورکار جلسات و مذاکرات قرار گیرد.
پیلتن اظهار امیدواری کرد که با افزایش فعالیت‌های حوزه دیپلماسی اقتصادی و تجاری کشور، در آینده شاهد رشد مبادلات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه باشیم.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=33931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.