• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
8

سازمان توسعه تجارت: ۵۰۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی اختصاص یافت

  • کد خبر : 15483
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۵:۵۰
سازمان توسعه تجارت: ۵۰۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی اختصاص یافت

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان مزبور، «فرهاد نوری» درباره پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان افزود: مبلغ، ۳۰۰ میلیارد ریال از محل یادشده، برای پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا، خدمات و تولیدکنندگان کشور با اولویت تولیدات دانش بنیان اختصاص یافت. وی افزود: اعتبارات و وام‌های صادراتی سال ۱۳۹۵حدود یکصد […]

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان مزبور، «فرهاد نوری» درباره پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان افزود: مبلغ، ۳۰۰ میلیارد ریال از محل یادشده، برای پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا، خدمات و تولیدکنندگان کشور با اولویت تولیدات دانش بنیان اختصاص یافت.
وی افزود: اعتبارات و وام‌های صادراتی سال ۱۳۹۵حدود یکصد هزار میلیارد ریال بود و یک چهارم آن تحت پوشش کمک سود قرار گرفته که تسهیلات مزبور به بیش از ۵۰۰ بنگاه صادراتی اختصاص یافته و سازمان توسعه تجارت ایران ۲۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارات صادراتی نظام بانکی کشور را تحت پوشش کمک سود قرار داد .
نوری اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه ( ۱۴۰۰ – ۱۳۹۶ ) افزایش ۲۱درصدی سالیانه اعتبار مورد نیاز برای افزایش انگیزه صادرکنندگان به منظور اهداف صادرات کشور پیش بینی شده که برای امسال این امر مورد پیگیری است.
به گفته وی، علاوه بر آن ۱۵۰ میلیارد ریال بابت کمک کارمزد صدور بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های صادراتی توسط سازمان سازمان توسعه تجارت تخصیص یافته است که این تسهیلات توسط صندوق ضمانت صادرات به صادرکنندگان پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، مجموع صادرات غیرنفتی ایران در ۹ ماه امسال به ۳۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲٫۳۹ درصد کاهش داشت .

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=15483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.