• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 4
13

رییس مجلس: در لایحه بودجه ۹۷ بر رونق تولید و صادرات تاکید می شود

  • کد خبر : 14708
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۵۴
رییس مجلس: در لایحه بودجه ۹۷ بر رونق تولید و صادرات تاکید می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی روز شنبه در مراسم رونمایی از خط تولید دنا پلاس توربو شارژ و پژو ٢٠٧ صندوق دار اتوماتیک دو محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر حمایت مجلس در موضوع صادرات و تولید افزود: در بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ آینده تمام تلاشمان را می کنیم […]

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی روز شنبه در مراسم رونمایی از خط تولید دنا پلاس توربو شارژ و پژو ٢٠٧ صندوق دار اتوماتیک دو محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر حمایت مجلس در موضوع صادرات و تولید افزود: در بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ آینده تمام تلاشمان را می کنیم که از صادرات و تولید در بودجه حمایت کنیم ولی در این زمینه از دولت می خواهیم پیشنهادهای لازم را ارائه کنند تا ما این پیشنهادها در لایحه بودجه لحاظ کنیم.
وی یادآور شد: ما از ایده دولت در این موضوع استقبال می کنیم و البته این آمادگی را نیز داریم که بخش خصوصی نیز پیشنهادهای خود را به مجلس ارائه کند.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی کشور هنوز به وضع مطلوب نرسیده است، یک مقدار آن مربوط به خارج از کشور و رفتارهای متفاوت برخی کشورهاست که تاثیری روانی بر روی کارهای سرمایه گذاری در ایران می گذارد.
لاریجانی ادامه داد: مهم تر از آن وضعیت داخلی کشور است. بعد از مسئله برجام با همه بداخلاقی ها و گرفتاری هایی که ایجاد کردند شاهد گشایش هایی در کشور بودیم.
وی همچنین گفت: امروز مشکل اساسی این است که سیستم دیوانی ما کرخت است و با تانی تصمیم می گیرد که این مضر است.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مدیران باید برای حل این مشکلات تلاش کنند، ادامه داد: این دنگ و فنگ هایی که در مورد سرمایه گذاری داخلی وجود دارد، آزار دهنده است. ایستگاه های زیادی در کشور جلوی سرمایه گذاران را می گیرند که این موضوع باید حل شود.
لاریجانی تصریح کرد: در این راستا قانونی تصویب کردیم که بر اساس آن با تشکیل شورایی بخشنامه ها و نظام های زائد حذف شود که این اتفاق نیافتاد.
وی خاطرنشان کرد: تردیدی ندارم ایرانیان زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور خود هستند، سیستم دیوانی باید کمک حال باشد. از این رو از کمیسیون صنایع و معادن مجلس می خواهم در اسرع وقت با برگزاری جلسه ای این مشکل را حل کند تا تولید رونق یابد.
وی گفت: تا زمانی که تولید رونق نیابد و صادرات محقق نشود، شاهد رونق اشتغال نخواهیم بود.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: ایران خودرو در گذشته به دلیل مشکلات خود سودآوری کنونی را نداشت، برخی مشکلات و مسائل برای این شرکت ایجاد شده بود که امروز بسیاری از آنها حل شده است و این شرکت مسیر درست را پیدا کرده و سرپا شده است.
لاریجانی افزود: مدیرعامل ایران خودرو توجه لازم را به تولید محصولات و حمایت از نیروی انسانی دارد که در حل مشکلات این شرکت موثر بوده است.
وی تصریح کرد: مدیران باید بحران ها را به دوش بکشند و مشکلات کارمندان را حل کنند و در این راستا خوشحال شدیم که ایران خودرو این اقدامات را انجام داده است.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم در حوزه صادرات تحول ایجاد شود باید گام های درستی برداشته شود و تکلیف سرمایه گذاران نیز مشخص شود.
رییس مجلس دهم همچنین گفت: چند سال پیش قانونی برای رفع موانع تولید در مجلس تصویب کردیم که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است. سرمایه گذاران نمی توانند به راحتی در کشور سرمایه گذاری کنند، باید تسهیل فضای کسب و کار برای همگان فراهم شود.

**شروط مجلس برای حمایت از صنعت خودرو سازی
لاریجانی در ادامه سخنانش تصریح کرد: ایران خودرو از مجلس خواسته که حمایت لازم را از صنعت خودروسازی داشته باشد. ما حمایت می کنیم ولی برای حمایت بیشتر شروطی داریم که باید این شرکت خودروسازی به آن توجه کند.
وی افزود: اولین شرط این است که وضعیت ایمنی خودروها بالا برود. متاسفانه برخی محصولات ایمنی لازم را ندارد و برای ما جان مردم مهم است.
لاریجانی تاکید کرد: ما می خواهیم تولیدی با ایمنی متناسب وضع ایران را داشته باشید.
وی گفت: متاسفانه سالانه ۱۶ هزار نفر در تصادف رانندگی کشته می شوند و عده ای نیز مجروح و معلول می شوند، این آمار کمی نیست، از نظر دینی، عقلی و ملی مدیران خودرو سازی وظیفه دارند ایمنی لازم را در خودروها لحاظ کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از خودروسازان می خواهیم کیفیت خودروها را بالا ببرند، اگر این اتفاق رخ دهد ما حتی اگر شده از صندوق توسعه ملی به شما وام می دهیم.
لاریجانی شرط بعدی را استفاده و به کارگیری از استعدادهای جوان دانست وگفت: خودروسازی فناوری پیچیده ای است و در این زمینه دانشجویان خوبی داریم که شما می توانید آنها را به کار بگیرید و نگذارید به خارج از کشور بروند.
وی گفت: اگر کیفیت کار و محصولات ایران خودرو در این موارد بالا برود ما حمایت های لازم را خواهیم داشت، همچنین با حمایت های لازم دربازارهای جهانی روبرو می شود.
رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به خودروسازان تصریح کرد: تا شما خصوصی نشوید و رقابت واقعی ایجاد نشود، بسیاری از کارها تحقق نمی یابد.
وی ادامه داد: خودروسازان در زمینه قطعه سازی و صادرات اقدامات خوبی را انجام داده اند، ما باید در این زمینه تلاش هایمان را بیشتر کنیم و برنامه های مدونی را داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، خط تولید دنا پلاس توربو شارژ و پژو ٢٠٧ صندوق دار اتوماتیک دو محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز – شنبه – با حضور علی لاریجانی رییس مجلس و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=14708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.