• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
11

رییس ستاد برگزاری روز ملی صنعت و معدن: امسال این روز با توجه به اهمیت کالای ایرانی رنگ و بوی دیگری دارد

  • کد خبر : 18380
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۴۴
رییس ستاد برگزاری روز ملی صنعت و معدن: امسال این روز با توجه به اهمیت کالای ایرانی رنگ و بوی دیگری دارد

رییس ستاد برگزاری روز ملی صنعت و معدن ضمن تشریح برنامه آیین بزرگداشت این روز، گفت: امسال با توجه به اهمیتی که متوجه کالای ایرانی، تولید ملی و همچنین روند اقتصاد مقاومتی است، امید می رود؛ در سال جاری، روز ملی صنعت و معدن رنگ و بوی دیگری پیدا کند و محلی برای عرضه ی […]

رییس ستاد برگزاری روز ملی صنعت و معدن ضمن تشریح برنامه آیین بزرگداشت این روز، گفت: امسال با توجه به اهمیتی که متوجه کالای ایرانی، تولید ملی و همچنین روند اقتصاد مقاومتی است، امید می رود؛ در سال جاری، روز ملی صنعت و معدن رنگ و بوی دیگری پیدا کند و محلی برای عرضه ی تلاش کارآفرینان و نخبگان صنعت و معدن شود.

به گزارش یوپنا، محمدرضا فیاض، به برنامه های بزرگداشت این روز که هر ساله طبق تقویم فرهنگ عمومی در روز ۱۰ تیر برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به اهمیتی که متوجه کالای ایرانی، تولید ملی و همچنین روند اقتصاد مقاومتی است، امید می رود؛ در سال جاری، روز ملی صنعت و معدن رنگ و بوی دیگری پیدا کند و محلی برای عرضه ی تلاش کارآفرینان و نخبگان صنعت و معدن شود.
وی افزود: براساس پیش بینی ها، ۱۰ تیر از پیشکسوتان، صنعتگران نمونه، طرح های برتر، معدنکاران تلاشگر و صنایع معدنی پیشرو تقدیر می شود.
وی خاطر نشان کرد: ان شاء الله این روز با حضور یکی از شخصیت های تراز اول کشور خواهد بود و فهرست برنامه ها و مکان برگزاری این مراسم نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل اظهار کرد: در این مراسم مسائل پیش روی صنایع و معادن توسط مهمان ویژه و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت تشریح می شود و در پایان، و پس از اعلام منتخبین و تشویق برگزیدگان، بیانیه تشکل های صنعتی و معدنی غیر دولتی، در چهارچوب، انتظارات، همکاری متقابل با دولت و اعلام موضع تشکل ها درباره صنعت، معدن و صنایع معدنی و همکاری های متقابل با وزارت صنعت، معدن وتجارت، قرائت می شود.
به گفته فیاض، ۱۰ تیر عید صنعتگران و معدنکاران و نخبگان و پیشکسوتان صنعت و معدن است. در واقع این تلاشگران ۳۶۴ روز در سال تلاش می کنند و یک روز هم باید از تلاش آنها قدردانی شود.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل ادامه داد: بعد از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در تهران از روز ۱۱ تا ۳۱ تیر نیز براساس پیش بینی قبلی و جدول زمان بندی که درحال طراحی است ،مراسم بزرگداشت در تمامی استان های کشور برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: انتظار می رود؛ از ۱۰ تا ۳۱ تیر، رونق عرضه امکانات صنعت و معدن در سراسر کاملا چشم گیر باشد و به اطلاع مردم شریف ایران برسد.
فیاض به تفاوت های برگزاری این مراسم در سطح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: در ۳۱ استان کشور طرح ها، معادن، صنایع معدنی و صنایع گروه ۷ گانه با فناوری و محصولات گوناگون که برخی در سطح ملی و جهانی مطرح هستند، مشغولند. علاوه بر این، گروهی از این صنایع و معادن سرآمد استان ها هستند که در رقابت نزدیکی با هم ترازان داخلی می باشند، بنابراین ضروری است، دو گروه برگزیدگان صنایع و معادن در سطح ملی و استانی به طور مجزا انتخاب شوند.
وی ادامه داد: برای انتخاب برگزیدگان در سطح ملی و استانی گروه های کارشناسی شامل نمایندگان ۹ تشکل بخش خصوصی و معاونت های تخصصی صنعتی، معدنی ، آموزش و پژوهش و فناوری، امور استان ها و طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است که در یک بررسی دقیق و فشرده، می‌کوشند با فاکتور و امتیاز هایی که واحد ها کسب می کنند، بهترین ها را انتخاب کنند.
فیاض تصریح کرد: این اقدام توسط گروه کارشناسی استانی نیز با بهره گیری از ظرفیت های استانی و با همکاری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها صورت می گیرد.
فیاض فعالیت هایی که تاکنون، برای بزرگداشت این مراسم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: براساس جدول زمان بندی شده و بر اساس حکم وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت از اسفند سال ۹۶، ستاد برگزاری بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با همکاری اتاق های بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و تهران، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان ایران، خانه معدن،کنفدراسیون صنعت، انجمن مدیران صنایع، اتاق اصناف و سازمان نظام مهندسی معدن ایران، کار خود را شروع کرده است.
وی ادامه داد: براساس تقسیم کار صورت گرفته، چهار کمیته اصلی متشکل از بخش خصوصی و دولتی شامل کمیته برگزیدگان، اجرایی، تبلیغات و رسانه ها و امور استان ها، فعالیت های بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در تهران همچنین در هر استان را دنبال می کنند و براساس جدول زمان بندی، پیش بینی های لازم صورت گرفته و امید واریم برنامه ها در موعد مقرر به نتیجه برسد.
به گفته فیاض، فهرست کاملی از مجموعه اقدامات متناسب با روز برگزاری مراسم تهیه شده و اکنون نزدیک ۴۰ درصد فعالیت ها انجام شده است و در هفته های آینده با سرعت بیشتری نیز دنبال خواهد شد. اگرچه، بسیاری از فعالیت ها زودتر از موعد مقرر انجام شده است.
فیاض تصریح کرد: ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان براساس دستور العملی مدون و مشروحی خواهد بود، این دستور العمل، اجزا امتیاز گذاری را مشخص کرده و برروی سایت سازمان های استانی نیز بارگذاری شده است.
وی افزود: در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن برگزیدگان ملی، تندیس طلایی و برگزیدگان استانی تندیس نقره ای دریافت می کنند.

لینک کوتاه : http://www.iranhim.ir/?p=18380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.